Viser søkeresultater 31 til 40 av 41
-
24-07-10, 03:17 #31
Sv: Endokrinolog truer med afvisning
Jeg blir j..lig provosert over det jeg leser her. Nesten slik at jeg håper at jeg hadde vært utsatt for en slik lege. Jeg kjenner godt til legestanden! Min x er lege og det samme var faren. Selv har jeg en god biologisk utdannelse, og en søster som er jurist....
Jeg kom godt overens med min edokrinolog, og han roste meg for at jeg hadde satt meg godt inn i problemstillingen. Jeg nevnte at jeg bla var innom dette forumet, og det syntes han var positivt. Når dette er sagt fant jeg en del hull i min endos forklaringer, men jeg har sålangt ikke tatt noen store oppgjør rundt dette da det ikke har noen spesielt praktisk betydning for meg. Jeg skal ha 2 utredninger på Haukeland Sykehus til høsten som antakelig vil gi meg endel viktige svar.'
Uansett ønsker jeg dere som har blitt utsatt for slik trakasering alt godt, og husk: Kunnskap gir makt.....!Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
-
24-07-10, 07:42 #32
God kommentar, Troj
Du rører her ved noget (jeg tror) er vigtigt: din/dine læger respekterer dine forudsætninger for at fremlægge dine standpunkter og drage konklusioner af den info du finder frem. Lægestandens flertallet af medlemmer er meget homogent og tillukket omkring egne kompetencer og opfatter de ellers "ulærte" lægmænds forsøg på at tilegne sig kundskaber, som (pr definition) forkerte eller utilstedelige. Desuden er en oplyst patient en vedværende udfordring for lægen og en patient som formaster sig til selv at tænke "medicinsk" er en belastning (plage) samt - nogen gange også et levende bevis på lægens manglende kompetence. Det kan man ikke lide, så hellere afvise udfordringen, selv om det skader patienten.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-07-10, 18:50 #33
ÅÅÅ Det er nettopp en slik som Troj jeg håpet og venta på skulle bli vedkommende endokrinolog sin pasient!!! Synd det ikke er tilfelle! Men det kommer vel flere som Troj i vedkommende sin pasientgruppe og da håper jeg det smeller. Nå er jeg såååå lykkelig for å ha fått ny endokrinolog!! Jeg ble avsluttet hos den gamle etter å ha blitt stabil i medisineringen, men pga nye antistoffer fikk jeg ny henvisning. Sjeleglad når jeg så ett nytt navn på inkallingen
Nå skal jeg få svar og verdig oppfølging! (regner jeg med
) Min fastlege er ganske grønn... Var jeg som tok prøver på eget initiativ på fastlegekontoret og JEG selv som kommenterte at antistoffene var over 1000 etter at han sa at prøvene var bra. Jeg spurte om det betydde at jeg hadde fått tilbake Graves. HAn svarte litt nølende at ja det måtte det bety.. Neste gang hadde han lest litt og jeg hadde fått svar av Finn her inne og vi hadde begge funnet ut at det ikke var Graves men noe annet.. Så nå er jeg spent på hva som jeg har fått nå
HAr time slutten av august og ser frem til ny endokrinolog. Kan umulig bli verre en forrige!!!!!!!!!
Ønsker å tillegge at jeg selv har lang utdannelse. 7 år etter VGS som resulterte i hovedfag innenfor mitt fagfelt og at jeg før sykdom har vært ansett som en ressursperson for de svakere stilte i samfunnet. Under normale omstendigheter skulle jeg kunnet å gitt endokrinologen betydelig motstand. SLik min helsetilstanden har blitt og for øyeblikket er, har jeg tilstrekkelige utfordringer i det daglige. Skulle jeg imidlertidig formen vært på topp kunne kompetanse innen juridiske og medisinske fag selvfølgelig vært av stor nytteSist endret av uheldig; 27-07-10 kl 18:59 Begrunnelse: FIkk følesen av at folk trodde jeg var dum:)
Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
-
27-07-10, 19:25 #34
Vel, jeg syns det virkelig er helt forkastelig at du skulle måtte føle deg dum og underdanig... Fordi du er syk!
Ønsker deg all mulig hell og lykke, og måtte du snart finne din styrke og kraft igjen
Samtidig undrer jeg meg stadig over, hvorfor det i så mange tilfeller blir en slags maktkamp på legekontorene; der det ikke er noen tvil om at pasienten har rett.. Og hvorfor er det så vanlig at pasienten går ut og føler seg dum? Min mistanke er jo den, at forestillingen om at "legen alltid har rett" hersker i stor grad i samfunnet , og dessverre også i blandt legene selv.. Hva skjedde med "Pasienten - ekspert på egen sykdom" undervisningen?
-
27-07-10, 21:00 #35
Vel, vi er jo sårbare når vi er syke - fordi vi er syke.
Å utnytte sårbarheten er bare forkastelig uansett grunn eller motiv !
Jeg bare ser på min gamle mor. Hun er så preget av en lang Levaxinperiode at hun bla. er kognitivt svekket.
Legen spør om hun har det bra, og hun svarer "ja" fordi det er så vanskelig å svare på alle spørsmålne som kommer hvis hun svarer "nei".........
Hun orker det ikke !
Og......skulle ikke legen som spør vite såppass ?
Nei - Levaxin er jo så bra at man betraktes som frisk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-07-10, 21:24 #36
Ja, skulle han virkelig ikke vite såpass? Men, det er jo klart -- Hun står jo på LEVAXIN da..
Det der er forferdelig trist... Du har ikke prøvd deg på å blande litt thyroid i kaffen hennes da? Værste er at jeg jo nesten mener det..
Min svigermor er i den tro, at når legen hennes sier hun har fine prøver,men hun selv føler seg forferdelig, ja, da er hun jo frisk da! Hun krever ikke å høre prøvesvarene engang, fordi hun stoler blindt på legen, som sikkert ikke kan filla om stoffskifteprøver.. Hun blir helt oppgitt over den overengasjerte svigerdatteren
som vil vite prøvesvarene hennes, og som f.eks foreslår tilskudd av t3... En grei pasient er hun hvertfall...
-
27-07-10, 21:45 #37
Dr. Gordon Skinner (de engelske endokrinologer elsker at hade), han mener: "However, at the end of the day, we cannot allow all these patients to be abandoned to a poor quality existence because of inexplicable obduracy among the medical profession and the medical establishment. We MUST do something now."
Når de fleste af os ikke er i stand til at udkæmpe denne kamp, burde vi støtte dem, som kan. Meget relevant for dette emne er stifteren af den britiske Official Web Site of Thyroid Patient Advocacy, Sheila Turner. Websitet er i fuld gang med at mobilisere hypothyreose patienter over hele Europa. Da vi alle sammen har, mere eller mindre det samme at fortælle, om og om igen, til det bliver en endeløs række af gentagelser, burde vi måske, i første omgang bidrage til at andre gør noget ved det ved at skrive under? https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10609
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-07-10, 00:35 #38
Det slutter ikke å forundre meg at folk som jobber i typiske serviceyrker selv ikke vet at de gjør det.
Leger er under kategorien serviceyrke og deres jobb er jo nettopp å yte en service, som å hjelpe folk til å bli friske eller i det minste til å fungere det beste pasienten kan alt ettersom hvordan syk pasienten er. Som lege burde man jo virkelig være lydhør for den man skal yte service for om ikke kan det jo virkelig gå galt og i verste fall ende med døden. Kanskje man skulle innføer et saksøkningssystem som i USA, for de blir i hvertfall ikke detaljer oversett av fare for at man kan bli saksøkt for millioner.
Min lege sa i hvertfall til meg når jeg fortalte om min egyptiske tannlege som var utdannet i egypt at, grunnen til at hun sa jeg ikke skulle ha vanlig bedøvelse (med adrenalin) var at de i usa var så nøye fordi de var redd for å bli saksøkt. Litt adrenalin var jo bare bra. Hallo......... dersom det er en liten sjanse for at adrenalinet kan trigge stoffskifte, er det ikke da bedre å bruke noe annet???????
Innføring av større konsekvenser dersom legene gjør galt er slettes ikke dum tenker jeg nå for slik det er slipper de jo unna med, ja, i verste fall drap
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
13-09-11, 13:16 #39
Uttalelsen fra endokrinologen er like dum som uttalelsen "Og så må du ikke stille spørsmål" som Per Egil Hegge fikk høre av en professor da han ble invitert til å delta på et oppdateringskurs for leger hvor professoren skulle forelese om skjoldbruskkjertelfunksjonen.
Opprinnelig skrevet av [Per Egil Hegge i boka OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL:
Jeg har funnet noen supre, informerende videoer som ALLE leger bør ofre tid å se på, spesielt endokrinologer !! Innslagene er på ca 16 min totalt hvor dr. Hyman forteller:
Opprinnelig skrevet av Per Egil Hegge i boka OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL:

Sist endret av Elbeth; 13-09-11 kl 15:00
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
08-02-12, 09:12 #40
SArah Hammerstad på Aker er ikke glad i pasienter som er her inne, eller søker på nett i det hele tatt så hvis du vil være pasient hos henne bør du kanskje holde det skjult. Ikke vær naiv og tro at hun vil respektere ønske om å vite om sykdommen. I grunn bør du ikke åpne kjeften dersom du ikke tåler arroganse og avvisning. Hjelper ikke å legge seg flat heller for det øker arrogansen. Nå følger jeg opp meg selv. Litt mer jobb og føles litt mer ansvarstyngende, men følte meg uansett ikke mer trygg og ivaretatt på Aker. Har vel heller ikke noe valg da jeg skal stå på Levaxin resten av livet.
Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
Lignende tråder
-
Kan en endokrinolog
Av janike i forumet EndokrinologerSvar: 17Siste melding: 20-09-07, 21:15 -
Privat endokrinolog
Av Lisbeth i forumet EndokrinologerSvar: 10Siste melding: 27-02-07, 22:07 -
Henvisning til endokrinolog
Av Synne i forumet EndokrinologerSvar: 3Siste melding: 10-02-07, 16:07 -
Spesialisthelsesenter med endokrinolog
Av Sonja Midtlien i forumet EndokrinologerSvar: 0Siste melding: 19-07-06, 22:36 -
Har vært hos endokrinolog
Av mona? i forumet EndokrinologerSvar: 18Siste melding: 11-09-05, 12:17
Svar med sitat

Bokmerker