Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
14-11-10, 16:16 #11
Sv: Ble enig med legen om å teste for Candida igjen
Smgj, Gunnda og Jeanette

Takk for tilbakemeldinger, snille, kloke folk. Har vært litt opptatt, derfor ikke svart før.
Ja, jeg ble som deg, Jeanette, satt ut av legebesøk. Legen min er grei og snill og hører virkelig på meg. Det er denne slitasjen av å være syk så lenge som gjør det hele så hardt av og til. Og så har jeg hele tiden følt at jeg har dradd lasset med legene på slep (ikke ulikt de fleste her inne..). Stilt diagnoser, initiert behandling. "Alt" er mitt ansvar, og så føler jeg (litt hårsår, sikkert) at det attpåtil er min feil at jeg ikke er friskere fordi jeg mangler den rette innstillingen. Da blir jeg irritert! For det er ikke sant. Når deg gjelder familie, venner, kolleger etc er jo folk i utgangspunktet velmendende nok, men de forstår ikke hvordan det er å være syk og i sin uvitenhet stiller de ofte håpløse krav og har mange ganger betingelser som er vanskelig å forholde seg til. Har litt vanskelig for å stille motkrav. Tror vel de fleste her inne kjenner seg igjen i det i større eller mindre grad. Slitsomt det også. Jeg tror jeg er ganske flink til å ta vare på meg selv. Men så prøver jeg å finne en balanse mellom selvomsorg, uten å bli selvsentrert og omsorg og omtanke for andre, uten å bli utnyttet.
Jeg har blirr enig med legen at jeg skal stå på samme dose i lang tid nå. Holde ting litt stabilt. Det var det jeg hadde tenkt også i utgangspunktet. Men så skjedde ett eller annet med stoffskiftet for noen uker siden som gjorde meg mer underdosert, så økte dosen da. Nå holder jeg denne dosen (4 grain - 250 mg) i en lengre tid.
Alt henger sammen med alt, også magen. Jeg vet jo det fra før. Skal stille med åpent sinn ved ny runde mattesting. Legen har vært grei og latt med slippe med "billigvarianten" av testing. Tar blodprøver i den grad han synes det er "forsvarlig" og så tar jeg provokasjonstest for candida. Får vel noen flere svar før det blir jul.
Klem fra Rufus
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker