Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Anisa, hvilke doser pregnenolone snakker Hertoge om?
"Pregnenolon gives som regel i en dosering på 5-50 mg/døgn. Hvis du har problemer med hukommelsen, skal du sandsynligvis have 50 mg. Ved virkelig alvorlige hukommelsesvanskeligheder kan dosis nå helt op på 100 mg pr. døgn. Selv om stoffet i USA fås i håndkøb, må du ikke tage mere end 25 mg pr. døgn medmindre det sker under lægelig kontrol. (...)

Hvis du tager et pregnenolontilskud, skal du være på vagt over for symptomer på at du tager for meget. De fleste sådanne symptomer betyder i virkeligheden at pregnenolonet i høj grad fremskynder produktionen af andre hormoner der udvikles fra det. Vær opmærksom på overdrevent begejstret adfærd og "måneansigt" (som følge af for meget cortisol), hævede hænder og fødder (for meget aldosteron) og fedtet hår (for meget DHEA). Disse symptomer ses hyppigst hos folk under 35 år. Deres krop er stadig i stand til effektivt at omdanne pregnenolon til andre hormoner, bl.a. cortisol, DHEA, progesteron og aldosteron."

Selv om stoffet i USA fås i håndkøb, må du ikke tage mere end 25 mg pr. døgn medmindre det sker under lægelig kontrol.
Hmm... Måske i Belgien, USA eller andre lande..... En god ven af mig har fortalt, at da han kontaktede en yderst velanset norsk endokrinolog med spørgsmål om netop pregnenolon, gjorde den gode læge... hvad? Før speciallægen fattede hvad sprøgsmål gik ud på, måtte han.... slå pregnenolon op på..... Wikipedia!

Jeg bruger selv kun 10-12,5 mg/dag og det gjorde jeg i snart 3 år. Der er gode grunde til ikke at tro, at mere er altid bedre end mindre da pregnenolone samtidigt med at at blive omdannet til hormoner, også bidrager til, at kirtlernes egen evne til at danne hormoner selv, bliver forbedret (hvis syge eller ældre). Tid er en afgørende faktor, mener jeg. Giv tid.