Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 86
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

synes jeg ser deg
    uansett ville jeg bare ønske deg lykke til.
    jeg skal selv til Aker neste fredag og var innom lokalsykehuset med ikke mindre enn 3 fullstappa ark med blodprøver rekvirert av Aker selv. (de sjekker ALT når du skal inn) tror de tappa 15 blodprøveglass av meg...
    jeg var heldig med min leges henvisning tror jeg..., men så skrev jeg et brev til henne like i forkant med bl.a en oppsummering av alle symptomene mine... laaaang liste :(

vær obs på at de har lang venteliste på Aker, jeg ventet i ca 6 mnd på timen...

Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

God morgen Lissa !

Det var fint å høre at jeg ikke trenger å tenke på det. At de tar seg av blodprøver, mener jeg. Ja, det er lang ventetid. Husker du hvor lang tid det tok før du fikk svar på henvisningen din ?

Er litt, bare litt utålmodig. Jeg har gått så lenge sykemeldt at det begynner å slite det også. Vil så gjerne vite, ha svar, slik at jeg kan legge opp livet mitt etter dette. Blir jo nesten hypokonder av å gå slik, for det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg faktisk blir opptatt av hvordan formen er.

Også kommer disse dagene da jeg føler meg ganske ok. Da skinner sola i livet mitt igjen, og jeg prøver å gjøre alt jeg "skulle" ha gjort og alt jeg har lyst til å gjøre. Det er som å be om å dette i grøfta neste dag, og det gjør jeg. Kunne bare dette f...anna hjertet og pulsen slå seg til ro, slik at jeg fikk sove.

Flott at dette forumet finnes så jeg får skrevet av meg litt av frustrasjonene og stilt spørsmål som sikkert dukker opp her fra tid til annen. Det er en fantastisk gjeng med tålmodige mennesker her inne som svarer og svarer.

Lykke til på fredag Lissa, skulle gjerne sendt deg to slike gule hoder som klemmer hverandre, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Du får bare bruke fantasien og se det for deg.g

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg tror henvisningen ble sendt i oktober
    og jeg har aldså timen nå....
    det to faktisk et par mnd før jeg fikk tilbakemelding om at de hadde fått henvisningen...

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Nå starter nedtellingen til svar. Skal lage meg en form for dimmesnor. En laaaang en.

Så er det bare å håpe at jeg får et positivt svar ; du har fått time....osv.

Jeg er veldig glad i dag... er jeg hyper.... tja kanskje, men hva gjør det når jeg er glad etter en søvnløs natt.

Sola spruter i bakken ute, tror jeg pakker en liten bag og flytter båten !!

En god dag som mulig til alle sammen !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Tussa

Håper du får mye ut av timen hos legen. Det er veldig lurt å ha noen med seg på slike timer hos legen. Vi mister så lett konsentresjonen og roter oss vekk. Da er det greit å ha noen der!

Sjekk dette i forhold til stoffskiftet:
    S-THS
    S-Thyroxin fritt
    S-Thyroxin
    Thrijodthyronin
    S-Thyroxinbindende globulin
    S-Thyroglobulin
    S-Thyroglobulin antistoff
    S-Thyr.perox-antistoff
    S-THS receptor-antistoff

Det er en standard tyreoidea utredning på Haukeland Universitetssykehus.

Det med binyrene kan jeg ikke så mye om

lykke til i hvertfall
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tussa
    Sola spruter i bakken ute,
    For en beskrivelse! Du er en solstråle selv Tussa

Håper det ble en fin tur!

"Off topic" dette innlegget mitt, men kunne ikke la være å kommentere.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

God morgen !

Takk skal du ha Anne Ma. Jeg gir en 6`er på den for oversiktlighet og slår til med en 6 `er for innhold også. ( jeg aner jo ikke hva den skal inneholde, eller hva alt dette er for noe, og det er flotters, for jeg orker ikke forstå noe mer på en stund ).

Ja, det skal bli godt å ha noen med seg som både supporter, suffløse og ordstyrer. Blir nok en erfaring å ta med seg videre. Jeg har alltid vært den sterke, med oversikt og overskudd. Har nok godt av å lære å ta imot .
    En liten avsporing; skulle begynne å jobbe med en blind person en gang....da gikk jeg rundt med bind for øynene for å kjenne litt på hvordan det føltes. Lærte endel av det.

Yvette !

Det har så lett for å bli litt "off topic". Jeg syntes det på en måte må bli slik.
    Når vi leser eller skriver så assosierer vi så lett, blir lett revet med og det gjør godt å få ting ut enten det er en hyggelig ting vi skal si eller noe vi brenner for. Det er også en fordel med å skrive; ingen kan avbryte oss!
    Tenk deg oss som er her inne sitte sammen og prate. Vi hadde ikke hatt nytte av en ordstyrer, men kanskje en diktator med pisk i handa.

Alle her inne har noe godt å bidra med. Det er bare den lille tingen at vi er så forskjellige. Med en fellesnevner; at vi ikke har det så godt.

Så svaret :jeg hadde det helt deilig !! Tok en beslutning og flytter gubben og meg ombord for sommeren. Har noen venner som trenger et sted å bo noen måneder og låner dem huset vårt. Nå blir det meg og måkene !! I den rekkefølgen.

God helg til dere alle sammen! Kommer hjem og sjekker data`n nå og da.

Kjempekos

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Takk, takk ;)

Ha en brilliant helg du og!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard Tolkehjelp ønskes....

Hei !

Har hypothereose og vært sykemeldt i et år, er nå på rehab. I november i fjor ble jeg overmedisinert av primærlegen min. Ble veldig syk med all elendighet det medfører. Dette skyltes nok, tror jeg, for stor økning av Levaxin for fort. Mine verdier var da:

TSH 0,01 (0,2 - 4,0)
    ft 4 25,8 (9,0 - 22,0)

Legen min "sluttet" å praktisere, og jeg fikk ny lege som virker ok.
    Han fikk meg inn hos endokrinolog i Sandvika. Jeg var da nede på 75 µg
    Levaxin daglig. Endo`n økte dosen min til 75 µg 4 dager i uka og 100 µg
    Levaxin de resterende 3 dagene. Vekslet mellom disse dosene annenhver dag. Dette er nå tre måneder siden og her kommer dagens prøvesvar;

TSH 5,3 (0,2 - 4,0)
    ft 4 14,6 (9,0 - 22,0)
    ft 3 3,3 (2,3 - 5,7)

ferritin 51 (15 - 200)
    B 12 939 (170 - 650)

Jeg hadde en "bra" periode på en uke for tre uker siden, så gikk det nedover bakke igjen med ; sinne, diare, hjertebank, smerter i brystet og
    mye våken om natten. Jeg kan plutselig føle at jeg er helt tom for energi og bare MÅ sove, og gjør det i timer av gangen. sist jeg sovnet var etter en to km lang kjøretur og da sovnet jeg i bilen i haven vår. Ligger med ullgenser, ullsokker, to dyner og fryser fortsatt. Føler at jeg både er overmedisinert og undermedisinert. Til å bli gal av, men den som gir seg har tapt... kan noen tolke litt ut av dette her så ville jeg blitt glad og ikke følt meg så alene om dette..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Symptomene du beskriver er slike man får ved for lavt stoffskifte.
    Om jeg kan få tippe, så har dosen din blitt for liten.
    Mange reagerer veldig på for raske doseøkninger, så kanskje du er av dem ?
    Dosen må etter det man kan dømme ut fra det forelagte opp, men ta det pent da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 24-11-09, 19:47
  2. 7 uker har gått, se nå.
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 03-04-08, 20:10
  3. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  4. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 17:12
  5. Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
    Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 20-05-05, 22:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn