Sitat Opprinnelig skrevet av chr83 Vis post
Hei

Har høyt stoffskifte og var helt utslitt etter uker på uker med høy hvilepuls og fikk beskjed av sykehuset om at de kom til å ta med inn innen 6 uker!! Ringte sykehuset en mandag etter 2 uker på sofaen og etter at jeg raste ned i vekt og fikk da snakket med en lege og forklart(grått) frem min situasjon. Har liten baby hjemme og sønn på 7 år samt en mann som da var midt oppe i den verste eksamenstiden! Det var uuuuholdbart!! Så de fikk skyndet meg frem og fikk time til radioaktiv undersøkelse av kjertelen 2 dager etterpå. Der fant de en kul som skulle fjernes med radioaktiv jod. Ventet ennå 1 uke på behandling og deretter 2 uker i isolat pga radioaktiviteten.

Det har vært TUNGE uker for å si det mildt, og jeg er nå på uke 7 etter behandling og stoffskiftet er fortsatt høyt (FT4 = 28). Legen sa det ville ta opp mot 3 mnd før jeg var "normal" igjen.

Selv om jeg er glad for at jeg fant ut hva som feilet meg (trodde bare jeg var nervøs og urolig og brygget på noe) så er det en utrolig tung sykdom å slite med selv om jeg forhåpentligvis blir helt frisk snart. Og det er sykt at det ikke er noe å gjøre med det heller. Kroppen må bare fikse det gradvis selv etter radiojodbehandling eller medisinering. Går også på betablokkere fortsatt, gått på det i 8 uker nå, og det hjelper jo noe på, men man blir jo fortsatt helt fullstendig utslitt av å gå slik uke etter uke. Kroppen er jo helt frynsete.
Hei chr83!

Hvordan går det med deg? Nå har det gått ytterligere 4 uker siden denne melding og lurer på om du nå har fått bedring? Jeg er nå på tredje uka med Neo og er bittelitt bedre, men nye ting har erstattet gamle plager kan du si. Er så slitsomt :( Den 20/7 hadde jeg fremdeles Ft4 på 36 så det(hadde 45 på det høyeste), så ting tar tid ja. Håper at ting har bedret seg for deg, så du kan fungere litt bedre i hverdagen. Klem Lise