Viser søkeresultater 1 til 10 av 187
Threaded View
-
11-06-09, 18:22 #30
Sv: Ser noen noe ikke doktoren min ser?
Blodprøver har vide grenser.
De fremkommer 2,5percentil inennfor det som betegnes som gjennonsnitt av statistiske ytterpunkter.
Det er videre grenser enn hva den enkelte har som sine ytterpunkter. Mye videre.
En kan ikke regne med at fordi blodprøven er innenfor den benyttede statistikk er korrekt for den enkelte.
Feks er blodkalsium det stoffet som er strengest regulert i blodet. Ligger du utenfor der - går alarmen. Og du ligger nære da !
Ellers er det jo forklarlig at fT4 er høy - høy østrogen skaper mange bindeproteiner fior thyroxinet og da stiger verdien.
Det undrer meg likevel at TSH er så høy når fT4 er 26. Det tyder på at reguleringssystemet vil ha den høyere. Og det er abnormt.
Er thyroxinets bindeproteinmengder sjekket ? Er TRAS sjekket ?
For blodkortisol gjelder den hovedregel at kveldsverdien skal være under halvparten av morgenverdien. Din er jo mindre enn det også, men jeg er ikke istand til å se annet enn det positive i det. (men det er mye jeg ikke vet)
Ikke så rart at DEHA er noe lav heller. Det, og kolsterolet er jo alle hormoners mor.
Så er de enkelte postene kanskje forklarlige, men totalbildet er jo ikke det - og det er vel dette som fører til dine symptomer ?
Så syns jo jeg da, at legen godt kan legge fra seg tastaturet og ta litt på deg - snakke med deg, og danne seg sin egen mening basert på de fagelige erfaringer denne har dannet seg.
Ikke gi deg iallfall !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvordan fungerer det for sånne som ikke klarer å konvertere all T4 til T3?
Av Vigdis i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 5Siste melding: 12-03-10, 10:46 -
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-09, 22:34 -
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 74Siste melding: 08-02-09, 13:04 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
klarer ikke gå ned i vekt
Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 09-05-05, 17:58

Svar med sitat
Bokmerker