klok oldemor du har
Det er jo også T4 i Armour da, men jeg har ikke sett noe sikkert om Armour annet enn det som står i pakningsvedlegget :
Dyreforsøk har vist at T4 bare delvis blir opptatt av fordøyelsessystemet. Opptaksgraden er avhengig av forhold rundt inntak av tabletten og varierer med tarminnholdet, bakteriesammensetningen i tarmen inkludert plasmaprotein og diverse fordøyelsesfaktorer som alle binder T4 og derigjennom umuliggjør diffusjon. Bare 41% absorberes fra gelatinkapsler og 74% når det gis med en albuminbærer.
Avhengig av andre faktorer har opptaket variert fra 48 til 79% av dosen. Fasting øker opptaket.
Malabsorpsjon såvel som matens påvirkning kan forårsake stort fekalt tap. (barnas soyabønne-frokostblanding og samtidig bruk av syrenøytraliserende midler og avføringsmidler)
T3 tas imidlertid nesten upåvirket opp 95% innen 4 timer.
Syntetiske hormoner og hormoner fra biologisk materiale tas opp omtrent på samme måte.

T4 binder seg jo til proteinet Albumin i kroppen. Armour er jo laget naturlig da, og er bundet til Albumin i tabletten.
De syntetiske er bundet til Natrium.
Det vil være forskjeller her. Også individuelle, men sies å ha liten betydning fordi dosen reguleres jo bare i forhold så en får nok.
Det er viktigst at en gjør dette likt hver dag.
For meg er det i praksis nesten umulig, men jeg prøver så godt jeg kan da.