Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: Oppskrifter med kokosmel
-
22-07-11, 07:34 #11
Sv: Oppskrifter med kokosmel
Rufus?
Hvad med at erstatte citronsaft med æterisk citronolie? I Norge kan den købes her og selv om prisen er ikke lille, er det for hele 100 ml og den er bare så drøj i brug, med nærmest ubegrænset holdbarhed i stuetemperatur. Det er en olie fra den danske Urtegården, hvor der kun sælges 100% pålidelige varer og hvor jeg har handlet de sidste... 30 år? Denne citronolie kan bruges til alt. Til desserter, citroncreme, drikkevarer, saucer, bagværk osv.
Eller måske en "næve" af hakkede og letristede paranødder? Paranødder for selen, og letristede for at fremhæve smagen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-07-11, 10:07 #12
Sv: Supergode muffins
At jeg ikke har sett denne tråden før?? Har hatt kokosmel i skapet i evigheter, uten helt å finne nor å bruke det til ;)
Jeg har bakt disse, anbefales! Veldig gode, enkle og raske. Takk for oppskrift Carro
...Litt trist at jeg bare kan smake en liten bit (skal ikke ha fløte eller eggehvite :/), men kjæresten blir nok veldig fornøyd
-
23-07-11, 17:59 #13
Nammmmmm.... ristede paranøtter blir helt sikkert deilig. Det skal jeg prøve neste gang!!
Jeg lurer på disse oljene... Hva er fordelen å bruke sitronolje framfor vanlig sitron? Er smaken bedre, kraftigere, mer stabil eller noe sånt?
Kokosmel var en positiv overraskelse. Ikke glad i kokossmak og har styrt unna kokosmel av den grunn, men smaken er ikke framtredende i denne kaka ihvertfall. Jeg skal også prøve mer medkokosmel. Slik som deg, Rosin
-
23-07-11, 18:24 #14
Svarene er: ja, ja, ja, og ja
Det er allertiders, smager fantastisk og meget mere af citron, end citronsaft. Smager lige så kraftigt og godt som revet citronskal, men.... det orker jeg bare aldrig. Mængden svarer til et par hundrede citroner... altid ved hånden. Sidst men ikke mindst - en dråbe i et fyrfadslys eller i et snapseglas vand - od den sarte duft af citron breder sig ud i hele stuen. Egner sig desuden fantastisk (mængden bestemmer man selv) til sommerdrikke, coctails, long drinks, madlavning hvor den lette og "friske" smag ønskes (hollandaise sauce er tusind gange bedre med en dråbe citronsaft i), og fede desserter og bagværk, fordi den "knækker" den fede smag og bliver lige så luftigt som det var helt fedtfri. Anbefales.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-07-11, 18:43 #15
Okay. Jeg er overbevist!
Lignende tråder
-
Oppskrifter på sunn mat (skriv inn kun den, hold tråden)
Av baremei i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 30-05-13, 18:45 -
Kokosmel - en flott ingrediens
Av Carro i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 7Siste melding: 09-02-11, 16:35

Svar med sitat

Bokmerker