Sitat Opprinnelig skrevet av kira07 Vis post
jeg må si at jo mer jeg leser her inne jo mer lurer jeg på om også jeg har noe med stoffskifte, eller jeg har vel lurt på det lenge, men slått meg til ro med at pøvene har slått fast at alt er iorden. Jeg har skrevet ned det du skrev å skal komme meg til lege, ta med min datter også å få dette undersøkt. Jeg føler meg tvers igjennom "råtten" om du forstår hva jeg mener, klarer ikke forklare følelsen i kroppen på noen annen måte, jeg var energisk før men nå er jeg mer som et "slakt".
Hei kira07

Jeg tror det beste for dere begge er å bli undersøkt, og IKKE slå deg til ro selv om prøvene skulle vise at de er "normale". Legen må SE personen med alle sine symptom, ikke KUN et prøveresultat.

Boka "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" av dr. Mark Starr forklarer hvorfor blodprøver ikke gir svar på om du har hypotyreose. Hypotyreose type 2 vises IKKE i en blodprøve.
Det er symptomer som gir indikasjoner og er de viktigste funn. Hypotyreose type 2 er dessuten arvelig så det er godt mulig dere begge har sykdommen.

Jeg er overbevist om at min datter på 26 år, også har hypotyreose. Hun har flere av symptomene til din datter. Dessuten har begge vi - hennes foreldre sykdommen, så dette burde ihvertfall være en indikasjon for fastlegen om å stille diagnosen.
Jeg har gitt min fastlege boka. Den er å få kjøpt på www.capris.no og koster 112 kr.

LYKKE TIL!

Elbeth