Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
30-11-09, 18:10 #10
Selv tak Rufus

Havde det været mig, ville jeg bytte fokus på "behandling" til fokus på "erstatning" (replacement), og jeg ville bruge begge dele - progesteroncremen og 7-keto (og pregnenolone som jeg også bruger) samtidigt med HC. Alle disse fysiologiske doseringer bidrager jo til, at understøtte alle de kirtler på kryds og tværs af hinanden, som jo alle bliver påvirket af, når en kirtel "bryder sammen". I dette tilfælde binyrebarken, som konsekvens af thyreoidea-problem.
Når man betragter sine tilskud som "behandling" - (over)fokuserer man også på "bivirkninger" og på "virkninger", hvilket gerne trigger (u)tålmodigheden og frygten frem. Utålmodigheden er faktisk i denne sammenhæng en stress-faktor og netop hæmmer, hvad man gerne vil have fremmet.
Betragter man derimod indtag af de fysiologiske doser af hormontilskud som et replacement (det er de jo - replacement - ikke medicinsk behandling) - kan ens egen holdning til det bliver ganske meget mere rolig og afspændt. Og mere objektiv end når det er frygten og usikkerheden, som bestemmer musikken.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker