Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    drammen
    Meldinger
    60

Standard Frykter radiojodbehandling

Noen som kan dele erfaringer med jodbehandling med meg.

Jeg har høyt stoffskifte for 2 gang.
    Har vært "frisk" i 8 år.Nå er dette tilbake å de vil jeg skal ta jodbehandling men jeg er så redd for å få dette.
    Er redd for hva dette er?For å få dette i kroppen.hva vil det gjøre med meg?
    Hvordan skal jeg klare å være hjemme med 2 barn 4 hunder å en mann etter behandling.

Har rett å slett ikke lyst til å få dette.
    Har snakket med ei som fikk denne behandlingen.Etter noen få år fikk hun blærekreft å hun tror det skyldes denne joden i og med at joden skilles ut gjennom urin..
    dette skremmer meg så veldig at jeg klarer ikke tenke på anett.
    Tror faktisk jeg takker nei til behandling for så å håpe på at det skal gå 8 år til neste gang jeg blir syk.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Troms
    Alder
    42
    Meldinger
    23

Standard Sv: Frykter radiojodbehandling

Hei
    Jeg har fått Radiojodbehandlingen så skjønner dine bekymringer. Jeg var selv veldig engstelig for denne behandlingen, men siden jeg hadde toksisk adenom var dette den eneste behandlingen jeg kunne få. Jeg leste masse på forhånd og bestemte meg til slutt for at jeg måtte bare prøve dette i stedet for å bruke medisiner hele livet. Selve behandlingen er svært enkel. Jeg kom inn på morgenen, fikk en kapsel som jeg skulle skylle ned med vann (på størrelse med trankapsel) og deretter var det bare å dra hjem. Jeg har 2 barn og den ene er liten baby så det som var hardt var det å måtte være i isolat fra dem så lenge. Jeg fikk behandlingen en fredag og barna var sendt bort for helgen. Fikk beskjed av legene om å holde meg 1 meter unna barna i 2 uker. Noe som var VELDIG trist og vanskelig! Spesielt for den lille som ikke skjønte hvorfor mamma ikke kunne være sammen med henne. Jeg er nå 8 uker etter behandlingen og stoffskiftet er fortsatt ikke normalt. Legen sier det vil ta opp mot 3 måneder før det stabiliserer seg så det er en tålmodighetsprøve uten like!!! Men forhåpentligvis skal det bli helt bra når det først blir normalt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    drammen
    Meldinger
    60

Standard Sv: Frykter radiojodbehandling

Hei chr83

Håper du snart føler deg bedre.Alt ved denne sykdommen tar tid skjønner jeg.

Var hos endokrinolog for en uke siden..Radiojod er vist ingen alternativ for meg i og med at min struma er så stor.
    Han mente at jeg må fjerne kjertelen men at det ikke vil skje med det første fordi stoffskifte må stabiliseres med medisiner først.
    Er bare å smøre seg med tolvmodighet noen mnd til..

Lignende tråder

1. Hvor mange har fått mer enn en radiojodbehandling?
    Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 9
    Siste melding: 25-01-11, 23:38
  2. Svar: 21
    Siste melding: 31-12-10, 09:32
  3. Sykemelding etter radiojodbehandling (kreft)
    Av Vilma i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 5
    Siste melding: 19-08-10, 09:54
  4. Til Evamol Ang Radiojodbehandling og sympt på sjøgreens
    Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 14-04-08, 22:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg