Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Hybrid View
-
01-07-11, 21:11 #1
Sv: Hvor lang tid før jeg blir bedre etter radiojodbehandling?
Jeg vet mye om lavt stoffskifte, men lite om høyt. Vil likevel si at jeg føler med deg. Stoffskiftet er en svært langsom prossess, så tre måneder er på mange måter en heldig situasjon dersom det faktisk stemmer. Vi med lavt stoffskifte får mange ulike forespeilinger i forhold til hvor lang tid det skal ta før behandlingen virker.
Når jeg startet på levaxin i 94 fikk jeg beskjed om at det kunne ta opptil et år før behandlingen virket opptimalt. Jeg tror at dette er et realistisk tidsperspektiv for de som oppnår god effekt av levaxinbehandling. Høyt stoffskifte er noe anderledes, men ikke i forhold til tidsperspektivet.
Det er flott at du deler dette med behandlingstiden med andre hyper aske ter herinne som sitter å venter på behandling og ikke vet hva de kan forvente i forhold til hvor lang tid det tar å bli bedre. Kanskje noe tror at når pillen du nevner er tatt, så er problemet ute av verden. Jeg håper også at informasjonen du har fått fra behandle de lege også innebar det faktum at behandlingen kan gjøre at du sliter med lavt stoffskifte istede.
Jeg sier ikke dette for å ta fra deg opptimismen i forhold til behandlingen, men fordi jeg mener dette er informasjon du har rett på som pasient. Mange hyperpasienter opplever at de får beskjed om at de kan bli hypo, men at dette er helt ukomplisert å behandle i ettertid. Dessverre finnes det nok av eksempler på det herinne at dette ikke stemmer. Likevel når det er sagt, så har man som hyperpasient ikke så mange valg. Det må dessverre behandles og behandlingen er ikke bedre enn at den kan få konsekvenser.
Ønsker deg alt hell og lykke med behandlingen og krysser fingre og tær for at behandlingen skal gi deg det perfekte resultat, verken hyper eller hypo.
-
08-07-11, 19:23 #2
Sv: Hvor lang tid før jeg blir bedre etter radiojodbehandling?
Jeg har forsøkt å tenke tilbake og tenke tid, men jeg husker ikke. Det er nok heller ikke av viktighet, da et forløp etter radioaktivt jod nok er svært varierende/ulikt fra person til person. Sofa/seng ble jeg altfor godt kjent med i den tiden. Jeg ønsker deg god bedring og føler med deg. Det blir bedre (jeg kan dessverre ikke si deg når)
Lignende tråder
-
Hvor mange har fått mer enn en radiojodbehandling?
Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 9Siste melding: 25-01-11, 23:38 -
Sykemelding etter radiojodbehandling (kreft)
Av Vilma i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 5Siste melding: 19-08-10, 09:54 -
hvor lang tid tok det.....?
Av DALIA i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 15-06-08, 20:34 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23

Svar med sitat

Bokmerker