Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Liothyronin ?
Hybrid View
-
20-06-11, 13:24 #1
Sv: Liothyronin ?
Hei Nora2

Det er vanskelig å vite hvor de ligger nøyaktig uten å ha referanseområdene.Siste stoffskifteprøver var:
T4: 17,5
T3: 4,2
TSH: 0,68
Da mener han vel prosentvis for høy?Dette er første gang jeg finner en lege som er villig til å forsøke stoffskiftemedisin. Han mente at T4 var for høy i forhold til T3 og at det kunne gi plager. Stemmer dette og er det trygt å forsøke Lio mens jeg venter på Heggelitimen? Skulle ta 10 mg hver kveld i tre uker så øke til 20 mg. Hva skjer dersom man starter behandling av stoffskifte mens binyrene er slitne og unehandlet?
Hvis man er behandlet for stoffskifte heter det seg at mange liker å ha både T3 og T4 øverst i ref.området (T3 = det aktive hormonet, T4 = lagerhormon). Men det regner jeg med at du vet.
Jeg skriver det jeg ville ha gjort. Jeg hadde ventet på timen på Heggeli. Rekkefølgen på behandling: Først binyrer, så stoffskifte (muligens også samtidig, men ikke motsatt når man har mulighet til å starte med binyrene).
-
20-06-11, 19:33 #2
Forstår jeg det riktig at legen vil sette deg kun på lio (T3) og ikke Levaxin (T4) i tillegg? Da håper jeg legen din vet hva han holder på med. Hvis du kun tar T3 vil denne mest sannsynlig supprimere TSH noe som fører til at skjoldbruskkjertelens produksjon av T4 vil gå ned. Hvis du går for denne behandlingen er det viktig at du følges nøye opp av lege. Du bør også være forsiktig med å bråslutte med T3.
-
21-06-11, 11:32 #3
Her er Felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/
Akkurat som med Levaxin (og mener/antar her også med thyroid) -
binyrebarkens status må sjekkes først - ellers så risikerer du "kræsj" og vondt verre!!!
Ref info om Liothyronin:
"Kontraindikasjoner: Ubehandlet insuffisiens av binyrer og hypofyseforlapp."Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-06-11, 12:16 #4
Takk for gode råd

Jeg forsøkte Lio ett par dager og følte meg totalt utafor så dette var ikke "tingen" nå, helt klart. Må nok få orden på binyrene før jeg tar tak i stoffskiftet.
Lignende tråder
-
Liothyronin
Av Tyra i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 12-06-08, 12:00 -
Armour og Liothyronin
Av Berit S i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 20-12-07, 18:21 -
FT3 og Liothyronin!!
Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 24-09-06, 23:27 -
Liothyronin
Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 11-05-05, 23:03 -
Liothyronin
Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 06-05-05, 10:48

Svar med sitat

Bokmerker