Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Nu spekulerer min mor så på, om acetylcystein er noget, hun overhovedet tåler - hun har nemlig været døden nær - helt bogstavelig talt - på grund af acetylsalicylsyre. Hvor meget, de to har til fælles, er jo altså det springende punkt.
De har intet tilfælles undtagen ordet"syre". Men det er citron også, eller lage til agurkesalat, eller mælkesyre i yoghurt eller creme fraiche osv. osv. Desuden er aminoSYREr jo proteinstoffer, Nielsigne. Ikke en syre, som vi forstår det i hverdagen.

Under alle omstændigheder skal det jo bruges med varsomhed ved astma, men dette er jo skrevet i sammenhæng med paracetamol-forgiftning http://www.ugeskriftet.dk/lf/UFL/ufl.../v_p/27558.htm så måske er det ikke noget problem i de doser, hun skal bruge det.
Astma? 3% formodedes at... men hele linket øser af, at intet kan verificeres 100%. Tværtimod vil jeg sige mht. til NAC, der jo reparerer og gendanner ikke kun levervævet men også reparerer skader på lunger og bronchierne.

Hvis du er i tvivl om effekten på leveren - vil jeg lige spørge: Ved du at paracetamolforgiftning er i virkeligheden en total og pinefuld leversvigt. Hvis man ikke starter behandlingen med NAC i tide dvs. tidligt - kan denne lever ikke reddes og skaderne er så omfattende, at selv transplantation af lever kan ikke redde den forgiftede. Så hvis der er noget i denne verden, der kan reparere en lever, er det NAC.

Problemet er, at man ikke kan vide det helt 100%, eftersom hun er kæmpeallergisk og sensitiv i det hele taget.
Hvis din mor kan tåle op til flere høj-protein fødevarer, herunder ricotta, hytteost, yoghurt, svinekød, kylling, kalkun, and, hvedekim, Granola, havregryn - kan hun også tåle NAC. Alle kan tåle NAC.

Må jeg spørge, hvad din mor ellers får af medicin?