Tak Eirin Håber du er startet på blommerne.
Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Jeg har en bekjent som reiser til Danmark i helgen og han skal få oppgaven med å skaffe meg DLPA, så da vil jeg straks kunne gå igang med det også.
Øv altså! Desværre er frie aminosyrer ikke i handel i Danmark, så det bliver ikke ad den vej du får den. I Sverige derimod er en anden sag og det svenske pulver (eller den fra Vitaviva) er ganske tilforladelige mht. prisen. Danmark nævnte jeg kun i forbindelse med de "tomme kapsler" (at fylde DLPA-pulveret på).

Har jeg forstått deg rett i at eggeplommer erstatter et evnt et behov for DLPA? At begge deler kan bli for mye av det gode ? (for mye av det gode hørtes merklig ut forresten). Altså hvis jeg spiser 3 egg en dag, så kan jeg droppe DLPA-tilskudd den dagen og orker jeg ikke egg en dag så kan jeg ta DLPA i pulverform?
De 3 æggeblommer om dagen vil give dig en lødig blanding af aminosyrer og andre nutrienter, som en værdifuld berigelse af kostholdet. Meget vigtigt for dem med plagsom kronisk sygdom. Nærmest lige så vigtigt som medicin, hvis ikke vigtigere, bare de ikke bliver alt for overophedede under tilberedningen.

DLPA derimod er en helt anden og autonom sag, hvor du selv forventes at udvikle dit eget program til smertekontrol. Først opstart som standard (som beskrevet) og dernæst skal udvikles et helt eget "program", hvor du tester dig frem til - om det er nok med DLPA i op til 7 dage hver måned, eller op til 14 dage hver 1½ måned. Den slags ved jeg du er meget dygtig til. Og jeg ved også, at du ikke kvitter i utide, hvilket her er meget vigtigt, hvis man skal skaffe sig brugbare erfaringer.

Det værste der kan ske er, at man hører til den "resistente" gruppe, men den slags skal man ikke tage på forskud. Det nytter, i hvert fald ikke.

Kanskje jeg kan invitere deg på egg og bacon en gang i fremtiden
Det ville være dejligt.