På tide med en opdatering.

Min mor har det bedre, end med syntetisk medicin, men der er altså noget galt med den mave. Pga den måde, fordøjelsen opfører sig på, tror jeg, det handler om leveren

Og så er der jo selve det med optaget - og der er leveren selvfølgelig også med. Den skal jo både rense og danne ting og sager og være lager ... Så der er vel ikke noget at sige til, hvis den bliver træt. Min mors alkoholforbrug er nærmest ikke-eksisterende, så det kan ikke være det, der gør det. Desværre, havde jeg nær sagt, for bare der da var et eller andet, man kunne fjerne, og så kunne det blive bedre. Men vejen er meget lang, og det er svært at skifte til thyroid som 70-årig, især når lægen - uanset velvilje - ikke fatter noget, og så er der kun mig tilbage. Hun orker ikke selv at sætte sig ind i noget. Glemmer en masse vigtige ting meget tit - det er vi nok mange her, der gør, men min mor har meget svært ved at tilgive sig selv den slags. Hun ejer ikke tålmodighed af den slags, der skal til. Og som hun siger, så har hun pga sin alder ikke TID til det pjat ... Selvom jeg så er 24 år yngre end hun, forstår jeg godt, hvad hun mener. Tænk, hvis man var skiftet til thyroid, da man var ung ...

Ud over, at min mor er irritabel helt ud over det sædvanlige - og det er vel binyrerne, der brokker sig - så plages hun nu af en ulidelig hudkløe over hele kroppen, den er der vist 'kun' om aftenen, men det er svært at udholde. Jeg tænker, det er leveren. Der skal snart tages blodprøver, og det er vist ikke sikkert, det blir nogen sjov læsning, er jeg bange for. Der har indtil videre ikke været nogen tegn til forhøjet bilirubin http://www.denstoredanske.dk/index.p...kemi/bilirubin men det kan der jo komme. Jeg tænker så alligevel, at når man har grøn afføring (undskyld billedet), så må der da være noget galde, der slipper ud. Men måske på bekostning af noget andet?
Jeg har i dag siddet og læst om Kolestatisk hudkløe http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/Grupper/20070 ... men det kan også være nyrerne, den er gal med ... Suk. Problemet er jo, at der ikke er nogen læger, der kan det hele hele vejen rundt, OG de former for medicin, der findes til det ene og det andet i vældig mange tilfælde vil være noget, min mor ikke tåler.

Ja, så er der marietidsel, mælkebøtte, artiskok og k2-vitamin.... Så må vi se.