Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
27-05-11, 10:42 #1
Sv: DHEA sunket til under ref. mens på HC. Hva skjer?
Tusen takk, engler

Det høres logisk ut det dere sier begge to. Jeg vurderer å be legen (?) om lavdose dhea før timen hos D.S. Det kan vel ikke skade, når nivået mitt er under ref...
Rufus, tror du har et poeng med at kroppen ikke har sjangs til å bygge seg opp. Har nok gjort for mye disse 10 mnd., og HC alene kan ikke gjøre meg frisk. Får vel kanskje en slags bekreftelse på det når dhea synker slik.. Litt "artig" at din dhea før og en stund etter HC ligner min nedgang. Hm!
Har en 7 ukers ferie etter time hos D.S. om en måned, da håper jeg det skjer endel!
Vigdis, mener du pregnenolone eller prednisolone? Mener å ha lest før at det er pregnenolone du tar? Jeg tar 10-20 mg dagen og har gjort det et par måneder, og er glad for det når dhea viste seg å være så lav. Om jeg legger til litt dhea burde jeg kunne holde det gående til time hos D.S.
Ellers er jeg klar for å sykmelde meg noe etter sommerferien, om jeg kjenner på det. Har nå gått 10 mnd. med behandling. Jeg er bedre, men ikke så veldig...
-
27-05-11, 17:48 #2
Sv: DHEA sunket til under ref. mens på HC. Hva skjer?
Jeg tror det er derfor jeg fikk et skikkelig kick og kjente meg frisk etter å ha fått fylt lagrene med prednisolone og deretter økte dosen med DHEA, testosteron, og fikk tilført mer riktige doser av progesteron og østrogen.
Progesteron er et av de kvinnelige kjønnshomonene, altså kvinne rhar mer av det enn menn har. Akkurat som at menn har mer testosteron enn kvinner har. Jeg bruker altså ikke prednisolon, som er et slags syntetisk steroid som er mye kraftigere enn hydrokortison, brukes mye ved leddgikt og akutt sykdom så vidt jeg vet. Pregnenolone er et forhormon. les om det på Wikipedia for eksempel. Eller her på forummet, det står mye om det her.
Lykke til med å få bedre helse, Lille Rosin
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
FT4 ikke kommer over 16, mens TSH har sunket til under 0,02
Av Pedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 44Siste melding: 14-11-10, 20:28 -
Lio....mens jeg venter på Erfa
Av Babe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 16-04-10, 14:04 -
Doseendring = uregelmessig mens?
Av Ida i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 02-04-10, 15:02 -
Mens
Av Claudia i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 00:31 -
er det sammenheng mellom stoffskiftet og mens?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 04-02-07, 12:03

Svar med sitat
Bokmerker