Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Hei på deg Julianne

Velkommen inn i varmen
Jeg kjenner meg igjen i flere av de tingene du skriver om (ikke alle, men dog..) -
så spørs det da; hva har disse verdiene og si
Hvem vet hva som er normalverdier for deg..?
Kan du huske om du har vært fastende når disse prøvene ble tatt -
og også NÅR på dagen de er tatt?
Fastende og samme ca samme tidspunkt gir et bedre sammenligningsgrunnlag -
og ikke minst at enkelte verdier endrer seg etter tidspunkt på dagen.

F.eks TSH: i 2008 fikk jeg målt min TSH til 2,5 en uke -
1,5 uke etterpå så ble TSH målt til over 9.
Den ene var om morgenen og fastende - den andre ved halvtretiden....

Hva slags D-vitamin tar du? Vi skal ikke ha D2 Det må være D3 !!
Kanhende går D3-nivået ditt opp helt av seg selv - dvs hvis du eksponerer kroppen din for mye sol (som Vigdis også sier det).
Vitaminet som går hånd-i-hånd med D3 er K2 - så det kan du jo kanskje lese litt om, og se om du vil få målt det i blodprøve og/eller
starte opp med litt K2.

Hvis det er stoffskiftet ditt som er ute å kjøre - så er det en fordel å ha ganske så høye B12-verdier.
Enten det er B12, D3, K2 eller andre vitaminer / hormoner - mineraler eller aminosyrer:
så er det skrevet masse (og ofte med linker videre) om slikt her inne hos Sonja.

Uansett - Lykke til med å finne fram i Jungelen av informasjon og desinformasjon:
bl.a så er det mange leger som ikke kan nok om sykdommer i skjoldbruskkjertelen.

Hei og takk for svar, Kevlin

Skal lese meg opp på vitaminer som du nevner.

De to siste prøvene mine er tatt fastende på morgenen. De andre er jeg mer usikker på. Hvorvidt det foreligger andre prøver må jeg nok tilbake til mitt barndoms legekontor for å få undersøkt.

Jeg tar D3 fra Holistics. Er ganske sikker på at nivået har løftet seg, og jeg har også sittet ute i solen endel. Følte meg veldig mye bedre før forrige uke da det var sol og varmt ute. Etter de siste prøvene som ble tatt har jeg vært nede i en bølgedal, lite energi igjen og veldig stort søvnbehov. Men som tidligere skrevet har det skjedd noe med jern og metning, som tyder mot akutt hepatitt eller akutt leukemi, så løsningen ligger nok der et sted. Skal til legen neste uke, så da må det tas tak i dette.

Suger til meg det jeg kan av informasjon her :-)