Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
-
13-02-07, 07:34 #1
Har nå testet ut Armour siden 1 des. 06. - både alene og i kombinasjon med Levaxin.
Har nå brukt Armour siden slutten av november (3 mnd.) og har kommet opp i en dose på 2 1/4 gain (135 mcg).
FT4 har i en lang periode vært lavene enn 5,1 (laveste reg.) men i slutten av jan. kom den opp i litt over 9:
FT3 har hele tiden ligget midt i skalaen
TSH har gått nedover på de siste prøvene og er nå helt i bånn,
Ved forrige prøve (sist mandag) hadde både FT4 (ca 8,1) og FT3 (litt over 3) gått litt ned, TSH var uendret. Jeg øket derfor med 1/4 grain. Formen er ikke helt på topp, for tiden jobber jeg 50% etter å ha vært 100% sykemeldt siden des. Er mye trøtt og sliten og merker det spes. på konsentrasjonen.
Bør jeg nå prøve meg på litt Tyroxin for å få FT4 opp eller skal jeg først øke Armoren til 2 1/2 g. så FT3 kommer opp til toppen av skalaen, for så å tilsette litt Tyroxin?? Ett eller annet må jeg finne på for jeg orker ikke å jobbe fult sånn som formen er nå!!
-
13-02-07, 12:24 #2
Jeg vil råde deg til å forsøke med en dose Levaxin på siden. Jeg blir kjempe dårlig av å ha lav T4 (bruker selv kun Levaxin), og det er jo mange her inne som har fått det enda bedre med å spe på med en liten dose Levaxin på siden av Armouren. Jeg tenker alvorlig på om jeg skal starte opp med Armour i kombinasjon med Levaxinen. Pengene er det som står i veien her hos meg. Jeg kommer til å spørre legen om resept neste time tenkte jeg så får vi se om jeg kommer et skritt nrmere
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-02-07, 13:48 #3
Takk for rådet Anne Ma
. Tror kanskje jeg gjør som du sier - tar 1/4 av 150 mcg Levaxin i tillegg til Armouren - men venter for å se utslaget av den siste Armour-økingen (1/4 grain).
Armouren er ikke så dyr som jeg trodde; førs kjøpte jeg en boks med 100 stk 1 grain til ca 450 kr tenker jeg. Nå sist kjøpte jeg en boks med 100 stk 2 grain til nesten samme pris mener jeg å huske. Dersom det hjelper på formen min så betaler jeg gjerne noen 1000 lapper ekstra i årtet. Min erfaring hittil er litt blandet; har blitt kvitt endel av muskel og leddsmertene mine, men er som sakt sliten og trøtt. Tror nok det kommer av litt lave verdier og at det hjelper når jeg kommer opp i riktig dose.
Dersom du skal starte opp med armour burde du ikke gjøre det samme som meg, jeg kuttet ut all levaxin og liothyronin og startet opp med 1/4 grain Armour i 2 1/2 uke før jeg økte - det var altfor lite over en for lang til. Sikkert derfor jeg liter med å få opp verdiene mine tror jeg. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg nok strtet opp med 1/2-1 grain Armour i tillegg til litt Levaxin (avhengig av om du har brukt liot. i tillegg til Levaxin).
-
13-02-07, 15:16 #4
Nei du har rett i at jeg ikke bør gjøre det som deg. Jeg tenker i så fall å ta bort litt og litt Levaxin og erstatte det med Armour. Jeg reagerer så velig på senkning i T4 nivåene mine at dette skal gjøres VELDIG forsiktig

jeg forsøkte Liothyronin, men fikk bivirkninger av det. Så jeg går kun på Levaxin. tar ikke mer enn 100 mcg til dagen. Ser ut til at de holder for meg.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-02-07, 16:10 #5
Det fins dyrere og billigere Armour Thyroid her, alt ettersom hvilken apotekkjede man bruker.
Noen som har aktuelle priser?
Nature-throid er av like høy kvalitet, og billigere, men jeg vet ikke om noen som har bedt om det.
Og så fins det Thyroid fra Time Caps, som lager mye generisk medisin.
Glostrup Apotek fremstiller også Thyroid nå i Danmark.
Prisen var vel un der 300 kr for 100, men bare 1/2 grain ennå.
Thyreoïdum koster 12 euro i holland på apotekene for 100.
Har ikke hørt om noen som har bedt om resept.
-
13-02-07, 16:27 #6
kanskje jeg burde spørre om det i stedet for Armour..
Hilsen Anne Ma
-
01-03-07, 18:28 #7
Hvor stor dose med Armour??
Har endel spørsmål til dere Armourbrukere, jeg:
Lurer litt på hvor mye Armour dere bruker?? og hvor lang tid tok det før dere kom "på topp"?? kombinerer dere med noe annet, f.eks levaxin?? og hvordan har formen blitt etter at dere begynte med Armour??
Er sikkert mange poster om dette her inne fra før, men hadde vært ok å hørt siste nytt fra dere som bruker Armour!!
Kan jo begynne med meg selv: for tiden bruker jeg 2 1/2 grain Armour ( 2 grain ca kl 0630 og 1/2 grain ca 1100), begynte i des. 06 og føler ennå ikke at jeg er i mål. Formen blir, sakte men sikkert, bedre- det som henger igjenn er at jeg er mye trøtt, sliten og ukonsentrert.
-
01-03-07, 18:52 #8
Jeg vet om flere på de andre forumene som trenger både 4 og 5 grain, så det er individuelt.
Men hvordan ser blodprøvene dine ut, og de som har fibromyalgi sies å tåle veldig mye t3, så det kommer an på om du har det og.
(Dr. Lowe skriver at de med fiblomyalgi får ikke hypersymptomer av selv massive doser t3 i motsetning til normale mennesker)
Så det kommer litt an på.
Og noen synes ikke å trenge noe tilskudd av levaxin og klarer seg med lavt ft4.
-
01-03-07, 19:39 #9
Jeg har brukt 2 grain Armour og 75 mcg Levaxin i hele vinter. Men mine FT4 og FT3 er såvidt innenfor normalområdet. Nå har jeg prøvd 2 1/2 grain en ukes tid og det går bra. Tar også 2 grain om morgenen og 1/2 grain om ettermiddagen.
Formen...tja. Jeg var en ekstatisk positiv i starten.
Med en utrolig forsiktig oppstart hadde jeg en enormt positiv følelse. Jeg tror jeg begynte med 1/4 grain om dagen eller noe slikt, og blodprøvene viste at TSH hoppet opp og FT4 dukket rett ned. Men jeg var i mitt livs form!
Det jeg gjorde feil var å starte lavkarbo slankekur akkurat samtidig. Jeg tok den strengeste varianten uten noe hvetemel, ikke engang grovt brød. Nå har jeg begynt å tvile på om Armour hadde hele den positive effekten.
Når jeg gikk av slankekuren begynte nedgangen igjen selv om jeg økte Armourdosen jevnt og etter hvert begynte med Levaxin i tillegg. Driver på og samler mot til å be om grundig utredning for cøliaki. Det er ikke så lett jeg hater å gå til legen og "mase".
Jeg har lest på cøliakiforumet at mange har problemer med å bli trodd og at det er vanskelig å få stilt diagnosen med mindre man er helt 100% klassisk tilfelle med så tydelige prøvesvar at det ikke kan betviles. Gruer meg til en ny "kamp", jeg er ikke i form til å sloss meg fram til biopsi hvis ikke blodprøvene støtter mistanke om cøliaki.
Så jeg er ikke helt optimalt i form men er tross alt noe bedre enn når jeg gikk kun på 150 mcg Levaxin, før jeg prøvde Armour.
-
01-03-07, 22:47 #10
Jeg bruker 3 grain armour og 100 mcg levaxin og føler meg ganske ok. Skal ta de første blodprøvene etter at jeg startet med armour, imorgen og er litt spent på hvordan de ser ut.
Tenkte jeg skulle øke armour dosen med ett 1/2 grain til, tror jeg kan bli enda bedre da. Ser ikke at det påvirker vekta noe særlig da...
Lignende tråder
-
Erfaring med kombinasjon av Erfa Thyroid og Levaxin??
Av knaskepott i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 21-01-11, 10:24 -
Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 24Siste melding: 14-09-10, 16:57 -
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 21:42 -
kombinasjon levaxin og liothyronin
Av Anna i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 09-08-05, 12:30
Svar med sitat

Bokmerker