Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
15-05-11, 10:54 #12
Sv: Etter 1 år på Levaxin... hva skal jeg gjøre videre nå?
Hej Cocos
Jeg vælger lige at svare i din egen tråd...
Det skulle ikke være nødvendigt, men sørg helst for at lade dit D-vitamin ledsage af tilskud af magnesium. Helst i kapselform og ikke -carbonate eller -oxid.
Du kan starte med at gå på apoteket og købe en boks af Kaleorid depottabletter med 750 mg kaliumchlorid. Se om nogle dage med Kaleorid formiddag og tidlig aften ikke får din høje puls og hjertebank til at falde. Der er en stor chance for at den gør, da vi med hypothyreose (og binyretrøbbel) meget ofte udvikler kaliummangel, og kaliummangel giver nemlig de symptomer du klager over. Personligt tror jeg ikke at det er Levaxin, da den slet ikke kan komme "i arbejde" så hurtigt, at det kan give symptomer, og da slet ikke når dit FT4 er lavt. Vær ikke bange for at komme til at overdosere med kaliumchlorid. Der skal doser på 6-7 GRAM, før man bliver overdoseret og får symptomer: ekstremt lav puls bl.a.
Det kan sagtens være vand (men gerne også fedtdeponering når dit FT4 er for lavt). Vandophobninger hjælper kalium også på og hvis du spiser saltfattigt - hold op med det. Saltmangel i kosten (kroppen) får kroppen til at holde på vandet i ekstrem grad. Også underskud af proteiner i kosten fører til ødemer. Man kan teste det ved at spise f.eks. to store bøffer, eller to store snitzler, eller 2-3 kyllingefiletter i samme måltid, og mange vil opleve at lige pludselig er deres hænder (ser man ofte først) er blevet "slanke" igen. Proteinfattig kosthold fremmer altså ødemer, så måske kunne du prøve at forske lidt i "aminosyrer"? Dem kan man få i fri form fra Sverige og for mange løser det en den af problemet med at kunne få protein nok til dagligt. Specielt os med lavt stofskifte udvikler (nemmere end andre) proteinmangel = aminosyremangel.
Det er lidt for kompliceret at svare kort (og korrekt) på, men prøv at søge på "hirsuitisme" og se hvilke hormon-forhold fremmer uønsket hårvækst i ansigtet. Hertoghe skriver i sin bog bl.a.:
For kvinder: uønsket hårvækst? Hår under næsen, på hagen, beystet, underlivet (mellem kønsorganerne og navnlen), lår, underben og arme - opfattes ofte som tegn på overskud af mandlige hormoner, men optræder hyppigere hos kvinder med østrogenmangel. Disse kvinder vil sansynligvis ofte have bløde, svage muskler og være trætte og deprimerede. De kan samtidigt have testosteronmangel; men manglerne på de kvindelige hormoner østrogen og progesteron er forholdsvis større. Undertiden er der tale om mangel på cortisol da denne tilstand udløser øget sekretion af mandlige hormoner som kompensation. Hormontilskud kan mindske den uønskede behåring - eller fjerne den helt.Resten af afsnittet om hud og hår kan læses her.
For at få gode resultater må man sørge for at indtage næring nok samt få gjort noget ved evt. fordøjelsesproblemer. Det kræver et halvt års behandling at opnå synlige ændringer i den uønskede hårvækst. Hele behandlingen kan tage fra et til fire år fordi en kropshår-follikel har en levetid på ca. fire år i huden.
Håber du finder ud af det, Cocos. Du er på rette vej og er tilpas nysgerrig (og modig) til at gøre dig egne erfaringer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg er 27 år og har Graves-hyperthyreose. Har fått diagnosen i 1999
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 14Siste melding: 10-08-10, 22:45 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55

Svar med sitat

Bokmerker