Side 15 av 15 Først 123456789101112131415
Viser søkeresultater 141 til 143 av 143
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Agder
    Meldinger
    34

Standard Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

Må jeg sjekke Dvit-status hos lege først, eller kan jeg bare starte med å ta tilskudd og se om det har effekt på meg??

Iflg både blodprøver og form, bør jeg øke min levaxindose. Men så har jeg så høy puls og hjertebank at både lege og jeg er litt avventende med det..

Vekta bare øker... Kan det være vann som holdes tilbake??? Kan d-vit hjelpe å regulere vekt?

Huden er også værre, til og med med ansiktshår nå, tydelig det er noe hormontrøbbel ja.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

Hej Cocos Har svaret dig i din egen tråd.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?

http://chriskresser.com/the-role-of-...roid-disorders skriver langt og flott om D3 og stoffskifteproblemer.

“Okay, fine,” you say. “I’ll just get my vitamin D measured, and if it’s low, I’ll take supplements.”
    If only it were that simple. We now know that certain people with normal serum levels of vitamin D still suffer from deficiency symptoms. How is this possible?

In order for circulating vitamin D to perform its functions, it must first activate the vitamin D receptor (VDR). The problem is that many people with autoimmune disease have a genetic polymorphism that affects the expression and activation of the VDR and thus reduces the biologic activity of vitamin D. Studies have shown that a significant number of patients with autoimmune Hashimoto’s disease have VDR polymorphisms.

In plain English, here’s what this means: if you have low thyroid function, you might be experiencing vitamin D deficiency even if your blood levels of vitamin D are normal. It also means that, if you have a VDR polymorphism, it’s likely you’ll need to have higher than normal blood levels of vitamin D to avoid the effects of vitamin D deficiency.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 15 av 15 Først 123456789101112131415

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn