Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
Tråd: Kommer visst ingen vei.
-
11-02-11, 14:40 #11
Sv: Kommer visst ingen vei.
Dit skal jeg også komme etter hvert! Noe annet har jeg ikke lov til å tenke!
Får bare håpe jeg ikke blir altfor dårlig på mindre dose. Tenker jeg skal ta en tur til fastlegen om 1 mnd og få tatt blodprøve igjen og se hvordan det går ved reduksjon på medisin. Jeg tror nemlig det går dårlig, for det begynt først å ha noen effekt på 100 ifjor.
-
11-02-11, 16:41 #12
Ja, det er helt fantastisk! Bl.a. har min mors endokrinolog skrevet recept på Erfa. Han anerkender, at der er mennesker, som ikke tåler syntetiske hormoner. Det er meget få, men de er der, som han siger.
Jeg er bare glad for, at han er en læge, som også beskæftiger sig med bivirkninger inden for systemet, i diverse råd og hvad det hedder. Og så har han en stor stjerne inden for alt med diabetes, så jeg tror, der faktisk er mange, der lytter til ham.
... han har fortalt mig, at han læser med på diverse fora, så nok også dette, tror jeg. Hurra for ham
....Så mangler vi bare, at man i det hele taget kan få lov selv at vælge medicin. Eller at man i hvert fald alle steder får lov at prøve thyroid, hvis den syntetiske medicin af en eller anden grund ikke funker godt nok.
Jeg læste en gang om en kvinde, der efter en operation på et italiensk hospital vågnede op og blev spurgt, om hun helst ville ha' syntetisk medicin eller thyroid
Der er langt endnu. Men det er da en pæn start, at nogen overhovedet får recept på thyroid inden for det offentlige.
Nielsigne
-
17-03-11, 00:24 #13
Jeg har lenge tenkt jeg skulle skrive ett innlegg som var mer "hurra for kombinasjonsbehandling". Jeg merket faktisk veldig positiv effekt.

Men det varte jo ikke, eller totalbilde varte ikke. Jeg tror det er fordi jeg ble skrudd ned på levaxin, og at det kommer mer og mer etterhvert. Nå har jeg mye mer verking i kroppen (skjærende smerter som kommer og går i en periode), har konstant slimklump i halsen, svønproblemene er økende, men det som irriterer meg mest nå er at jeg begynner å rakke mer ned på meg selv hele tida og det er ikke ett godt tegn.
Jeg som de først ukene faktisk gikk ned i vekt også. Men selv om kroppen nå er dårligere, er i hvertfall hodet noe bedre. Merker at jeg gjør mer ting med barna i forhold til å spille kort etc. Så selv om mye er gått tilbake igjen i det siste, har jeg likevel beholdt effekten av tillegget.
Slev har jeg lyst til å riste litt liv i folk som synes at det er så viktig å eksprimentere med noens kropp, bare fordi blodprøva ikke passer dem. Skjønner heller ikke hvordan man kan være overdosert uten ett eneste ymptom som passer innenfor det.
Var bare TSH'en min som er feil, ingen andre resultater.
Tror jeg skal få resultatene fra sykehuset og få en ny prøve hos fastlegen og se hva som er det virkelige resultatet av denne reduksjonen.
-
17-03-11, 07:09 #14
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-03-11, 20:44 #15
Jeg har tenkt til det, men jeg "orker ikke" ta tak i det nå. Har veldig mye oppfølging rundt barna den nærmeste tida, og da blir det for mye og starte med noe i forhold til meg selv i tillegg til andre vanlige ting som skjer i livet.
Skjønner at slike svar virker rare, men jeg går utfra at dere skjønner hva jeg mener. Man må på en måte ha litt kapasitet til å ta tak i ting igjen. Det krever litt å ta tak i ting rundt seg selv også.
-
09-05-11, 11:34 #16
Fikk tatt blodprøver for en uke siden, og dette syntes jeg var rare resultater, men dette har dere mer peiling på. Jeg fikk tallene bare over telefon, men jeg tror det er fürst som blir benyttet (om jeg ikke husker feil), så jeg setter opp de referanseverdiene der.
FT4 11,2 (11,0 - 23,0)
FT3 5,0 (3,5 - 6,5)
TSH 0,03 (0,20 - 4,0)
også tror jeg det var ANTI-TPO som var på 285 <100
FT3 har ikke blitt målt tidligere, i hvert fall ikke som jeg har fått beskjed om, men den har nok vært lavere for jeg begynte på Liothyronin 10mg fordelt på 2 doser av 5 mg om dagen nå i februar. Samtidig gikk jeg ned fra 100 til 75 mg Levaxin.
Jeg tror jeg tidligere hadde FT4 rundt 15.
Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke har høyere FT4, med så lav TSH? TSH har vært like lav siden i fjor sommer tror jeg.
-
09-05-11, 12:27 #17
En mulighed kan være, at du har blokkerende TRAS. Normalt forekommer TRAS ved HYPERthyreose, men så er det den stimulerende type. Derimod blokkerende TRAS giver hypothyreose. Blokkerende TRAS holder TSH "kunstigt" lavt og derfor bliver T4 ikke højere, da skjoldbruskkirtlen opfatter så lavt et TSH som om der er T4 nok i kroppen.
Unilabs: serum - TRAS TSH-reseptor-antistoff , thyroid stimulating autoantibody, TRAb
Bakgrunn: Autoantistoffer mot TSH-reseptorene i glandula thyreoidea (TRAS) kan være av to typer, stimulerende og blokkerende. Stimulerende TRAS er vanligst og sees ved klassisk Graves’ tyreotoksikose. Blokkerende TSH-reseptor-antistoffer kan en sjelden gang finnes hos pasienter med atrofi av glandula thyreoidea og hypotyreose. Undersøkelsen påviser TSH-reseptor-antistoffer i serum, men sier ikke om antistoffene er stimulerende eller blokkerende. De kliniske symptomer vil her måtte tas i betraktning, eventuelt kan spesialundersøkelser gjøres. (Forhøyet TRAS hos hypotyreot pasient kan tyde på blokkerende antistoff./red.) Dette må i så fall avtales spesielt med det aktuelle spesiallaboratorium. TRAS kan passere placenta. Dersom den gravide har høye nivåer i løpet av graviditeten, kan fosteret påvirkes og dets tyreoideafunksjon forstyrres, både in utero og en til tre måneder etter fødselen, inntil TRAS forsvinner fra barnets kretsløp.
Har du nogensinde fået målt TRAS, Qa?
Fordi blokkerende TRAS anses for "svært sjeldent" betyder ikke at det er så "svært sjeldent", men at det ikke er en standardprøve og derfor bliver det "svært sjeldent" målt hos folk med hypothyreose...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-11, 12:41 #18
Jeg kan ikke huske at det er målt nei. Har legetime om 3 uker, så da skal jeg stille noen spørsmål her.
Takk for svar! Skal prøve å se om jeg klarer å finne en del informasjon om dette, slik at jeg er forberedt til legetimen.
-
09-05-11, 14:10 #19
-
09-05-11, 14:50 #20
Lignende tråder
-
Her kommer jeg
Av annisen i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 07-03-09, 21:40 -
Hva kommer endokrinologen til å si?
Av anha i forumet Hos legenSvar: 20Siste melding: 23-11-07, 14:01 -