Side 5 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 63
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Standard Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?

Da var det meg igjen... Det blir radioaktivtjod behandling på meg... til høsten. Dette pga ventetid på de sprøytene, og det tror jeg er verdt å vente på. Men psykisk blir det nok en utfordring..

Jeg fikk beskjed på radiumen at det nok var en god stund til jeg kom til å føle meg frisk.. (Om noen gang..)Pga anti TPO som er skyhøy, og problemer med å finne riktig dose på Levaxin. Det er 2 mnd siden operasjon, og jeg føler meg ikke i form.

Muskelvondt og sliten, samt dårlig hukommelse og svarte tanker.. Men prøver å holde meg oppe, og tenker at det vil bli bedre. Samtidig tror jeg at jeg må bedre/ endre kostholdet mitt...

Så i morgen ryker drømmejobben min.. Helsa før jobb! Men med tårer i øynene og klump i halsen. Denne jobben har jeg jobbet beinhardt for i 4 år.. Og nå føles det som det blodslitet ikke har vært verdt noe...

Ja, jeg klager.. Furter.. Men bare i dag og i morgen!

Den som gir seg er en dritt, og jeg har ikke gitt meg ennå.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Kjære Miori

Jeg skjønner godt at dette føles tungt. Både med helsa og med den jobben. Men du skal nok se at du får det bedre. Kanskje vil det bare ta litt lenger tid for deg enn for andre, men hvis viljen og tanken er sterk skal du se at det er lys i tunnelen. Ikke gi opp!

Du er heldig som får thyrogensprøyter. At du må vente en stund er, som de sikkert har forklart deg, ikke noe farlig ift. ytterligere spredning siden denne kreftformen utvikler seg så sakte.

Jeg vet at mange kommer med velmenende råd og tips når man kommer i en slik situasjon, og at dette kan være litt slitsomt når man er midt oppi det. Men når du nevner det med kostholdsendring greier jeg ikke la være å tipse deg om en fantastisk lege som har vært min livbøye midt oppi alt dette: Dr. Siri Aabel. Jeg er 110 % sikker på at hun kan hjelpe deg. Hun har hjulpet mange med stoffskifteproblemer og en del med thyroideakreft, og ekspert på dette med kosthold og helhetstenkning.
    Hvis du er interessert kan du godt sende meg en PM, så kan jeg gi deg kontaktinformasjonen hennes.

Skjønner godt at du er fortvilet mht "drømmejobben". Men jeg er tror fast og bestemt på at vi alltids får nye muligheter her i livet, og at du en vakker dag vil se at det kanskje var meningen at det skulle bli sånn

Varm klem

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?

Sitat Opprinnelig skrevet av månestråle Vis post
    Hvis du er interessert kan du godt sende meg en PM, så kan jeg gi deg kontaktinformasjonen hennes.
    Det kan aldrig skade at anbefale en god læge flere gange, som i denne tråd, indlæg nr. 6
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Selen skal i følge en forskningsrapport jeg leste, kunne ha dempende effekt på antistoffer.
    Selen skal også hjelpe kroppen i prosessen me då omdanne T4 til T3. To gode grunner til å spise selen hver dag.

LDN skal også ta antistoffer http://www.ldnscience.org/ http://www.ldn.no/
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Red face I utrolig dårlig form, men bra prøver etter kreft i skjoldbruskkjertelen. Hjelp!

Hei.

Jeg har fjernet hele skjoldbruskkjertelen i februar i år, og vært gjennom radiaktiv jod behandling i september i år. Jeg måtte dessverre gå uten levaxin i 4 uker før jod behandlingen, men utfallet ble i allle fall symptomfri for kreft.

Derfor er jeg rimelig frustrert når kroppen ikke fungerer, og jeg hele tiden får besljed om at jeg skal føle meg i fin form nå....

Prøvesvar fra november er:

Kalsium 2,12

FT3 3.9
    FT4 15,8
    TSH 2.16

Noe annet jeg bør se etter?

TAKK

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: I utrolig dårlig form, men bra prøver etter kreft i skjoldbruskkjertelen. Hjelp!

Sitat Opprinnelig skrevet av Miori Vis post
    Kalsium 2,12

FT3 3.9
    FT4 15,8
    TSH 2.16

Noe annet jeg bør se etter?
    Ja! Du må se at få det TSH helt ned til 0,0-et-eller-andet. Hvis din læge ikke er klar over, at kræftpatienter skal have deres TSH helt ned, for at undgå at skjoldbruskkirtlens evt. (rest)kræftceller evt. vokser igen - skal dit TSH være så langt ned som muligt. Det plejer ellers at være en slags "fordel" at være kræftpatient, netop fordi det er påkrævet at lægerne accepterer et "usynligt" TSH, hvilket normalt betyder at man får det bedre end de "almindelige" med hypothyreose (af andre årsager end operation), som skal døje med lægernes TSH-skræk og bliver derfor undermedicineret.

Kan det tænkes at din læge ikke ved, at du skal have supprimeret TSH?

Du har ikke skrevet reference-omr. ved dine tal, så det er svært at se om dit calcium er OK (er dine biskjoldbruskkirtler intakt?), men mht. FT3 og FT4 - selv ved de laveste ref.omr. nogle laboratorier arbejder med - er begge disse hormoner ret lave, og det kunne forklare hvorfor du fortsat slider med hypothyreose, selv om du burde være i bedring.

Du skriver ikke hvor meget Levaxin du får om dagen, men dit TSH afslører at det er for lidt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Hei, takk for svar.

Har nå fått snakket med lege på Radiumhospitalet, som stusset veldig over at prøvene mine på TSH hadde gått fra 0,25 til 3,15 på en mnd.. Så nå får jeg oppfølging Og FT4 fra 25 til 15,8...

125 mg levaxin pr dag. Ser at Kalsium verdiene mine er rett under minste grensen, så får prøve å få den litt opp.

Er det andre ting jeg bør se etter?? Kroppen fungerer ikke godt nå, så jeg håper å få den igang med tid og stunder.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    2

Hei,
    Jeg synes du har alt for lav dose medisin. Jeg ble operert 2009 på rikshospitalet.
    Jeg tar nå 175 mmg levaxin pr. dag.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Hei igjen...

Nå begynner dette her å bli vanskelig, for jeg er ikke i form. Føler meg ekstremt sliten, sover mye og har masse muskelverk. Heldigvis har jeg en fysioterapaut som tar meg på alvor. Og en lege som lytter til meg.. Men nok en gang er jeg tilbake på nullpunktet, og synes ikke dette er noe i det hele tatt...

Nye blodprøvesvar sier:

Anti TPO (0-100) - 194
    FT3 (3.5-6.5) - 4.1
    FT4 (11.0-21-0) - 15.8
    Kalsium (2.15-2.51) - 2.21
    Magnesium ( 0.71-0.94) - 0.74
    TSH (0.30-4.50) - 0.32

Har økt dosen med Levaxin til 150..

Jeg har i alle fall fått enda et år med AAP (arbeidsavklaringspenger fra NAV).. Aktivitetsplanen sier fokus på fysioterapi. Jeg har sagt fra meg alle verv, og sier nei til det meste.. Prøver å få gjort en ting hver dag.. Ikke alltid det går.. Men jeg prøver.. Og det jeg har av energi går til barna mine og mannen min. HVOR BLE DET AV LIVET MITT?[

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Miori

Hva skal jeg si annet enn at jeg forstår hvor mye du savner ditt liv

Jeg vil gi deg noen råd, basert på mine uttallige forsøk med alt mulig i en svært vanskelig periode jeg hadde for en tid tilbake. Jeg finner ikke igjen innlegget, jeg er så dårlig på det der altså.

Muskelsmerter: Fersk ingefær i vann. Riv en 10-12 skiver av rota, legg i en mugge kaldt vann (ca 1 liter) og drikk dette gjennom neste dag. Hver dag drikkes dette. Vær litt tålmodig, det tok noen uker (3-4) før jeg kjente virkningen av det. Men jeg fikk ikke bare virkning av det, mine muskelsmerter forsvant og har glimret med sitt fravær siden mai i fjor.

Eggeplommer, takk Anisa , spis eggeplommer hver dag.

Og til slutt rosenrot. Rosenrot var for meg som å få et spark bak Det tok litt tid før jeg kjente effekten av dem også, par-tre uker.

Det jeg skriver om er ting som har hjulpet meg og er ingen fasit for at du skal bli bedre. Jeg gir deg mine erfaringer/råd og det er helt og holdent opp til deg om dette er noe du vil forsøke.

Det kommer bedre dager, jeg vet det. Jeg vet at det også er en dårlig trøst, men de kommer.

Side 5 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Multi knutestruma . Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
    Av Minimax i forumet Operasjonssalen
    Svar: 25
    Siste melding: 14-06-12, 22:31
  2. Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
    Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 12
    Siste melding: 27-05-11, 09:45
  3. Lei av å vente... på HelseNorge!
    Av zeena i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 12-04-07, 00:22
  4. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-03-07, 12:14
  5. Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
    Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-05, 13:37

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn