Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
22-04-11, 08:14 #5
Sv: Etter 1 år på Levaxin... hva skal jeg gjøre videre nå?
Hadde en prat med en spesialist jeg var hos. Vedkommende sa at de ikke kan bruke FT3 som målestokk på om du trenger ekstra tilskudd av T3. Det vil symptombildet vise.
Dersom du begynner på T3 i form av Liothyronin eller thyroid, vær da oppmerksom at TSH blir ubrukelig. Den vil da alltid være under null. Mange leger er ikke klar over det, og ender med å underbehandle pasienten for å få TSH der de har lært den skal være. I stedet er det kjempeviktig at du får målt både FT4 og FT3 hver gang. Og at FT3 holder seg noenlunde innenfor referamseområdet. Hvis fastlegen din ikke vil gi deg T3, be om henvisning til for eksempel Thyreoideaklinikken på Aker. Der kan du sikkert få Liothyronin, men de gir ikke resept på thyroid. Om du vil ha det, må du prøve en annen lege.
Tar du selen? det er lurt å spise litt selen hver dag, det hjelper på omdanningen fra T4 til T3. Jeg tar 100 mg hver dag. Hvis du ikke er nøtteallergiker, er det masse selen i en eller annen nøtt, husker ikke om det er paranøtt.
Du kan jo også lese litt om kostomlegging i binyreforumet her inne, og de om det å endre kosten kan hjelpe deg litt.
Det kan jo også hende at det hadde vært lurt å teste litt med å øke Levaxindosen, kanskje trenger du høyere dose om opptak i tarmen etc er dårlig.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Jeg er 27 år og har Graves-hyperthyreose. Har fått diagnosen i 1999
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 14Siste melding: 10-08-10, 22:45 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55

Svar med sitat

Bokmerker