Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.

Blondie, Vigdis og Gunnda, tuuuusen takk..

Jeg ringte sykehuset og inngrepet skjer i lokalbedøvelse. Har googlet litt, og Addisonpasienter som skal få lokalbedøvelse dobler og dosen den dagen, og et par dager etterpå.
    Siden dere sier det samme går jeg for det!
    Er veldig lettet over å slippe narkose, selv om den psykiske belastningen nok blir større i lokalbedøvelse.

Har fått et skriv beregnet på narkose, der står det faste fra midnatt, men kan drikke vann osv frem til 6 på morgenen. Da kan jeg ta dobbel dose Hydrocort. da, evt noe like før op. halv8 med LITT vann, går fint å svelge uten mye væske. Regner med det ikke er like nøye da jeg ikke skal i narkose.

Virker som endel med ME/ utmattelsessyndrom osv. kan reagere på lokalbedøvelse med adrenalin (ivrig googling her ;)) men jeg må bare kjøre på og krysse fingrene.
    Min kjære er med, og skal skrive ned Hydrocort. dosering osv. til han om jeg skulle bli dårlig.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort uten dere! Jeg tenker mye av det samme som dere, men blir beroliget av å få bekreftet at jeg er på riktig spor, for mange av legene har ikke så mye å komme med, desverre.....

Takk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.

Hei kjære forumister!

Nå er jeg ferdig. Møtte opp på sykehuset halv8 i dag tidlig, hadde tatt 2 piller i skjeden to timer før for å myke opp livmorhalsen. Pga en akuttpasient måtte jeg vente og ble ikke operert før kl. 19 på kvelden. Gikk ok frem til 12-tiden, da begynte jeg å blø og få rier. EKSTREM smerte. Blodtrykket som vanligvis er på 125/ 85 gikk ned til 100/ 40. Fikk intravenøs væske. Besvimte nesten og spydde etterhvert, vred meg i voldsomme smerter og jamret i timesvis, frem til fire fem tror jeg. Klarte etterhvert å sovne litt. Vet ikke pulsen, men den er vanligvis på 90, kjentes ut som den var 40-50. Var ikke med i det hele.

Min søster og kjæreste var der heldigvis, og begge godt informert om binyrene. Jeg snakket selv med legen som sa jeg skulle ta VANLIG dose, altså 20 mg HC. Jeg protesterte det jeg orket. Hadde allerede tatt godt over dobbel dose frem til kl.1, (kl.6 20mg, 9 15mg, kl.1 50 mg pga dårlig) da begynte jeg å spy, og tok etterpå 30 mg. Litt på måfå, litt tilfeldig, var ikke helt med. Iallefall, kranglet litt med legen...... kom ny lege på kvelden. Hun bestemte å gi 100 mg solu (?) cortef intramuskulært i 5 tiden. Fikk nye 50 mg under oparasjonen.
    Ble narkose likevel, hadde måttet ligge så lenge etterpå om jeg skulle få spinalbedøvelse. Var ganske rolig før narkosen for følte de etterhvert lyttet på binyreproblemene mine. Narkosen gikk KJEMPEFINT! Fin i formen etterpå. Snakker og går tregt nå, men INGEN smerter.

Tar ikke mer HC idag, fikk jo 50 mg kl.19. I morgen tror jeg det blir 40 mg, dobbel dose.

Jeg vil bare si tusen takk for at dere har hjulpet med. Jeg hadde nok ikke kommet på å krevd Addisonbehandlig uten tips fra dere.

Og det var godt å ha "informanter" med, for jeg ble veldig dårlig av smertene de første timene. Hadde ikke klart å snakke for meg eller forklare da jeg nesten svimte av.

Nå er jeg LETTET. En fødsel hadde nok ikke vært en god idè i min tilstand..... dessuten savner jeg info om hvordan dosere HC når du er gravid. Jeg hadde blitt lei meg om jeg fikk et barn med medfødte svake binyrer.......

TUSEN TAKK, dere har reddet meg igjen.................

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Nå er jeg LETTET.
    Det er jeg også, Rosin Nu er det weekend fra i morgen. Slap af og kos dig med alt det bedste. Vi snakkes bare ved, når du er kommet til kræfterne igen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Hashimoto/hypo/slitne binyrer fra 2005.
    Av rexxy69 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 35
    Siste melding: 30-01-14, 14:41
  2. Slitne binyrer, tross fine blodprøver?
    Av Bettie B. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 14-02-11, 21:11
  3. ME, Graves og slitne binyrer...
    Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-01-10, 08:11
  4. Slitne binyrer
    Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 18-09-07, 16:30
  5. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn