Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
05-04-11, 18:31 #12
Sv: Grunner til ikke å bruke Prednisolon?
Siven!
Stop IKKE med tabletterne på lørdag! TRAP UD af dem over 1-2 uger(!) og hvis du ikke har tabletter nok, bed om en ny recept så du har nok til nedtrapning. Spørg ikke om, hvor meget/lidt skal du tage og over hvor lang tid. Uanset hvad du gør når du trapper ned, er det bedre end at ophøre på en gang! Denne allergitur med Prednisolon (ophør med) har magten til at bombe dig tilbage i effekten af Thyroid, medmindre du trapper ned først. Please. 40 mg/dag af Prednisolon er en højdose (i forhold til "støttedosering" af HC, her svarende til 160 mg HC
), der sagtens kunne (midlertidigt) nedsætte aktivitet i dine binyrer, der skal have lidt tid til at komme sig igen, hvilket ikke kan ske ved et pludseligt ophør. Regn ikke med lægernes ekspertise på dette punkt. 
En spændende ting ved denne erfaring er dog, at du nu har fået "bevis" på at dine binyrer trænger til en støttebehandling. Det bedste ville være hvis du kunne komme i støttebehandling med hydrocortison. Det håber jeg du vil reflektere over, overveje og samle kræfter til at kæmpe for.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 03-03-09, 11:03 -
Når man ikke finner brillene og vil bruke PC'en...
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 03-09-06, 10:10 -
Gode grunner til å prøve ut Armour?
Av nemo i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 25-04-06, 14:59 -
Prednisolon og Jodbehandling.
Av iselin i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 29-09-05, 22:51 -
Hvordan bruke tofu i mat?
Av Sonja Midtlien i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 26-05-05, 14:02

Svar med sitat
Bokmerker