Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Anne's tankespinn
Threaded View
-
03-04-11, 13:14 #9
Sv: Anne's tankespinn
Jeg er akkurat slik som deg...hoven i bena. Har levd med hypo i 20 år (ubehandlet de 4-5 første) Brukte også lav dose levaxin de 7 første årene, 50mcg akkurat som deg. Ødemene som oppstår ved hypothyreose kalles myksødem og skylles en opphopning av slaggstoffer i underhuden. I gamle dager kalte man hypothyreose for myksødem (selv om dette egentlig er en symptomdiagnose). Myksødem oppstår enkelt sagt fordi betakaroten omdannes i underhuden og binder slimstoffer til seg. Hos pasienter med hypo går disse prosessene så langsomt at det synes som ødem (non pitting ødem) utenpå huden. Det føles på en måte som om det ikke går an å ta tak i huden fordi den liksom henger fast i resten av vevet- man får liksom ikke bare tak i huden hvis du skjønner hva jeg mener.
Klikk på bildene på forsiden av forumet så får du se bilder av legger (ankler) som er typisk for hypo (nesten som å se mine egne). Mine ble ille for drøyt 1 og et halvt år siden, og selv om stoffskiftedosen er bra nå og har vært det siden før jul blir liksom ikke ødemet i anklene bedre...kanskje engang i tiden fremover...
Lignende tråder
-
Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 25-01-07, 10:25 -
Anne Ma
Av Anne Ma i forumet PresentasjonerSvar: 22Siste melding: 10-11-06, 18:58

Svar med sitat
Bokmerker