Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Tråd: Anne Ma
-
01-08-06, 16:13 #1
Anne Ma
Hei.
Jeg var syk i mange år før jeg tilslutt fikk utslag på blodprøver i september 2005. Da hadde jeg vært sykemeldt i 1 1/2 år uten diagnose og med en lege som ikke trodde jeg hadde nedsatt arbeidsevne. Det var utrolig vanskelig å leve med. Jeg brøt sammen på mange måter da jeg endelig kunne kalle det for noe: Hypotyreose. Jeg har ikke anti-TPO, men TRAS og anti-TG.
Jeg har gått på Levaxin i 9-10 måneder nå, men er fortsatt ikke symptomfri. Det ser ut til at dette tar tid. Men jeg er optimistisk for fremtiden allikevel.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-08-06, 20:25 #2
Heia Anne Ma
Sånn var det det stod til med deg, ja. (Har nettopp spurt deg om noe i ME-tråden, men nå ser jeg jo hvordan tingene henger sammen her.)
Dette var kompliserte greier ja. Huff og huff, det skal jammen ikke være lett.
Du fortalte at du nettopp hadde halvert dosen med Levaxin - var det ikke sånn? Hvor mye tar du nå da? Og tar du medisiner mot denne TRAS? Og du snakker om blokkerende/stimulerende TRAS - din tilstand, er den med på "utvikle" lavt stoffskifte?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-08-06, 20:43 #3
Hei Stina

Jeg går nå på kun 75µg Levaxin til dagen. Har økt siden legen/endoen halverte dosen.
Nei jeg tar ingenting mot TRAS`en. Jeg vet ikke om de med høytstoffskifte gjør det heller. Det er jo et antistoff på lik linje med anti-TPO og anti-TG. Det at TRAS'en er blokkerende er grunnen til at stoffskiftet er lavt. Hadde den vært stimulerende hadde jeg hatt høyt stoffskifte. Jeg vet veldig lite om hvordan det fungerer. Håper å lære mer med tiden.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-08-06, 00:16 #4
Godt å høre at du har økt litt igjen.
Håper også at du - og vi alle - kan lære litt mer etterhvert, og at vi kan få ting under kontroll slik at vi alle fall kan fungere LITT normalt.
Lykke til, vennen ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-08-06, 00:34 #5
Lykke til du og!! Snille søte Stina
Hilsen Anne Ma
-
02-08-06, 09:47 #6
Vi tar ikke noe direkte mot TRAS, men det virker vel slik at mengden av disse antistoffene skal gå ned etterhvert som TSH of FT4 stabiliserer seg på et normalt nivå.
Jeg vet ikke om disse antistoffene noengang forsvinner helt eller om de blir værende. Det er disse antistoffene som gjør at det produseres for mye thyroxin hos oss med Graves.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
02-08-06, 15:23 #7
Hei Brits

Det var det jeg trodde at det ikke ble medisinert direkte mot TRAS'en. Jeg tror egentlig diagnosen min heter Graves med blokkerende TRAS. Men jeg nå få det bekreftet fra annet hold. Legen min holder på og skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken på Aker. Der skal vi to sammenfatte spørsmål om videre behandling (T3 og Armour tenkte jeg å hive inn i det)osv. Og da skal jeg få spurt dem hva det egentlige navnet på denne diagnosen. Jeg skal lese gjennom det neste lege time og legge til mine spørsmål før det sendes. En ganske god ting tror jeg
Hilsen Anne Ma
-
02-08-06, 16:57 #8
Er du sånn noenlunde i engelsk, Anne Ma? Siden du har en så spesiell diagnose hadde det vel vært interessant å spørre f.eks. Elaine Moore på Mediboard. Der er det mange som har peiling på Graves. Kjenner du dette forumet?
http://mediboard.com/groupee/forums?cdra=Y&s=869106181
Jeg har brukt dette forumet siden jeg fikk diagnosen siden jeg leser engelsk rimelig bra, men når det kommer til det skriftlige så er jeg ganske elendig. Jeg får likevel god respons og gode råd der (de forstår mine barnslige spørsmål). Det som er synd er at jeg ikke kan bidra med noe særlig selv.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
02-08-06, 17:42 #9
Jeg ok på engelsk (på gode dager). Ã… lese er skjelden et problem og er flink muntlig. Men som deg er jeg ikke den flinkeste skriftlig. Særlig ikke når det kommer til denne sykdommen, for jeg har sett at de bruker andre termer på THS osv.
Men takker så mye for rådet! Jeg skal lese der ja
Jeg har ikke vært inne på det forumet enda, men bør nok starte med det ;)
Hilsen Anne Ma
-
02-08-06, 21:03 #10
De bruker faktisk omtrent de samme termene som oss. Det er derfor ikke så vanskelig å forstå. Det eneste er TRAb=TRAs. Ab står for antibodies.
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 25-01-07, 10:25
Svar med sitat
Bokmerker