Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Anne's tankespinn
Hybrid View
-
03-04-11, 11:54 #1
Sv: Anne's tankespinn
Har jeg forstått deg rett at dosen din fortsatt er 50 mg Levaxin? Om den er det, er det ikke rart at du er dårlig. Det er vel som å gi en sulten person fire knekkebrød. Og fortsette med å gi det som daglig matinntak over flere år. Det er en begynnerdose denne 50 mikrog. Men ingen dose du bør stå fast på. Vanlig regnemåte er 1.5-1.6 mikrogram Levaxin pr kg kroppsvekt. I tillegg kan du ha malarbsobsjonsproblemer i tarmen, altså et dårlig tarmopptak. det kan skyldes ting som cøliaki, lactoseintoleranse, eller generelt hypotyrosen, så vidt jeg vet. da vil du i såfall kunne trenge mer. Den legen som har latt deg gå på en så lav dose over så mange år, burde ikke være lege. De fleste har en dose på 100 -150 mg eller mer. Noen her inne har stått på 300 mg. Du bør nok være obs på andre hormoner etter en slik behandling. Kortisol kan være lavt, da gjelder det å hjelpe binyrene. Les om dette i forumet binyrer her på forumet
Les og lær. Og finn ut dosen din. Vi har alle ett sted på skalen hvor vi har det godr. Legen din vet ikke hvor det er. Det finner du ut når du er der. Enten det er FT4 på 12 eller 19.
Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 25-01-07, 10:25 -
Anne Ma
Av Anne Ma i forumet PresentasjonerSvar: 22Siste melding: 10-11-06, 18:58

Svar med sitat
Bokmerker