Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
27-03-11, 20:38 #2
Sv: Nyoppdaget lavt stoffskifte
Hei!

Ja, jeg tenker nå at du har Hashimotos, og det betyr at kroppens immunforsvar danner antistoffer mot skjoldkjertelen din slik at den mest sannsynlig vil ødelegges gradvis dessverre....
Du har altså hypotyreose, og med de prøvene der så har du sikkert endel symptomer å slite med. Vær obs på at veldig mange eller de fleste bruker over 100mcg levaxin pr dag, og jeg syns jeg husker at gjennomsnittet ligger på rundt 125 mcg? Uansett så er poenget mitt at du må øke gradvis med levaxin, jeg syns å huske at jeg måtte øke til 75mcg pr dag etter ca 3 mnd på 50 mcg. Da dugde ikke den dosen lenger. Så oppgaven din i det lange løp blir å kjenne etter og lære deg hva som er hypo og hypersymptomer og når du har det bra, slik at levaxindosen din er optimal! Kjertelen din har nå enda en restfunksjon, slik at en periode kan f.eks 50mcg være nok. Men det er ingen dose for det lange løp.
Lignende tråder
-
Datter på 13 år har nylig fått diagnosen lavt stoffskifte, etter 6 år med plager
Av anikken i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 03-11-08, 18:14 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 16Siste melding: 16-10-08, 20:49 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 10-04-08, 20:31 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 19-03-08, 21:17 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-08, 17:46

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker