Viser søkeresultater 261 til 270 av 339
Tråd: Blondies bok
Threaded View
-
22-03-11, 21:16 #11
Sv: Blondies bok
Det forstår jeg altså ikke helt: det er når man bruger L-Cysteine i større doseringer, at man bør koble C-vitamin på, netop i forhold 1:3. "Cysteine omdannes let til cystine, men mister herved nogle af sine biologiske og terapeutiske virkninger. For at hindre denne omdannelse skal Cysteine indtages sammen med askorbinsyre i forholdet 1:3. Det er som nævnt også muligt at give denne aminosyre i form af n-acetyl-cysteine (NAC), der ikke så let omdannes til cystine." Det er også L-Cysteine i større doseringer, der hos enkelte kan medvirke til dannelse af nyre- eller galdesten og her hjælper C-vitamin også, men de fleste nyresten dannes altså af oxalsyre, dvs. udenom L-Cysteine og dennes effekt.
Efter hvad jeg ved om aminosyrer "enkeltsvis" - kan de sagtens indtages samlet, gerne i to daglige portioner formiddag og eftermiddag - med vand eller juice, men ikke med mælk eller anden proteinholdig drik.
Det er nemlig sammensatte proteiner i maden/drikke, som skal undgås indtaget for tæt på "aminosyre-cocktailen" for at undgå at madens proteiner udkonkurrerer aminosyrernes effekt. Blot maden er proteinfattig, vil aminosyrerne nyttiggøres alligevel. Ellers - som sagt - kan du sagtens indtage dine aminosyrer samlet, delt i to daglige portioner - ca. midt imellem måltiderne.
Det var de "primære" aminosyrer. N-acetyl- og Acetyl-L-varianter derimod bør indtages for sig, ligeledes væk fra måltiderne men gerne med vitaminer osv.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker