Viser søkeresultater 261 til 270 av 339
Tråd: Blondies bok
-
17-03-11, 09:31 #261
Sv: Blondies bok
Man kan købe tryptofan / 5-htp inden for EU, og så er det ok.
Det er fx til salg lige her: http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=1
De har også glutamin, den ene med og den anden uden gluten. Her sidstnævnte:
http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=73&bid=11
Nielsigne
-
17-03-11, 11:48 #262
Tryptofan er den eneste aminosyren som man ikke lovlig kan importere til Norge fra 3. land (USA). EU går greit, for 3 mnds bruk osv.
-
17-03-11, 19:53 #263
Tak Nielsigne

BeritM, hvilken dosis tager du af tryptofan? Tager d den til natten eller fordelt udover dagen?Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
17-03-11, 20:06 #264
-
18-03-11, 17:57 #265
Blondie: Har lest at man bør ta c vitaminer i visse mengder for at NAC skal virke "riktig". Tar du c vitaminer?
NAC (N-Acetyl-Cysteine) - Take Plenty Of Vitamin C
N-Acetyl Cysteine is a more stable compound than taking oral cysteine, but as it is metabolized, some N-Acetyl Cysteine may be oxidized and become insoluble. This may form kidney stones. It is therefore recommended that individuals taking NAC take 3 times as much vitamin C when taking NAC to prevent the NAC from being oxydized.
Klippet fra denne siden:http://www.healingdaily.com/oral-che...what-it-is.htm
-
19-03-11, 16:50 #266
Ja; Jeanette, jeg tar c vitaminer, Men hva er "plenty" (hvor stor er en fisk)?
Jeg tar C vitaminer 2 ganger daglig sammen med thyroid og HC. Totalt 3 g, slowrelease. NAC tar jeg om kvelden like før sengetid, den er også delvis slowrelease.
-
21-03-11, 21:39 #267
-
22-03-11, 20:14 #268
Nå har jeg fått aminosyrer i bøtter og spann. Har snart ikke plass til alle pilleglassene mine. På de fleste aminosyrer står det at de bør taes på tom mage. Med så mange typer er det omtrent komplett umulig, samt at jeg må styre unna mat i forbindelse med inntak av thyroid. Nen erfaringer med å ta det sammen med mat? Nedsatt effekt? Andre gode forslag til løsninger?
-
22-03-11, 21:16 #269
Det forstår jeg altså ikke helt: det er når man bruger L-Cysteine i større doseringer, at man bør koble C-vitamin på, netop i forhold 1:3. "Cysteine omdannes let til cystine, men mister herved nogle af sine biologiske og terapeutiske virkninger. For at hindre denne omdannelse skal Cysteine indtages sammen med askorbinsyre i forholdet 1:3. Det er som nævnt også muligt at give denne aminosyre i form af n-acetyl-cysteine (NAC), der ikke så let omdannes til cystine." Det er også L-Cysteine i større doseringer, der hos enkelte kan medvirke til dannelse af nyre- eller galdesten og her hjælper C-vitamin også, men de fleste nyresten dannes altså af oxalsyre, dvs. udenom L-Cysteine og dennes effekt.
Efter hvad jeg ved om aminosyrer "enkeltsvis" - kan de sagtens indtages samlet, gerne i to daglige portioner formiddag og eftermiddag - med vand eller juice, men ikke med mælk eller anden proteinholdig drik.
Det er nemlig sammensatte proteiner i maden/drikke, som skal undgås indtaget for tæt på "aminosyre-cocktailen" for at undgå at madens proteiner udkonkurrerer aminosyrernes effekt. Blot maden er proteinfattig, vil aminosyrerne nyttiggøres alligevel. Ellers - som sagt - kan du sagtens indtage dine aminosyrer samlet, delt i to daglige portioner - ca. midt imellem måltiderne.
Det var de "primære" aminosyrer. N-acetyl- og Acetyl-L-varianter derimod bør indtages for sig, ligeledes væk fra måltiderne men gerne med vitaminer osv.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-03-11, 15:02 #270
Kan det hende at den legen som sa til deg at symptomene dine handler om hypothyreose hadde rett? Hvorfor sier jeg det?
Kjenner du til forskningen til dr Lowe? Der kan du finne mange svar. Han og Bjørn Johan Øverbye har samme approach... Skriv I kjempenes fotspor og Bjørn johan Øverbye på google, så finner du en meget interressant artikkel.
På grunn av de testemetodene som brukes i dag er det masse viktig som ikke adresseres hva gjelder behandling og diagnostisering av hypothyreose. Dr Lowe mener utfra sin 30 år lange forskning og erfaring at feks Fibromyalgi ikke er revmatologisk men metabolsk, og at bl a både FM og kronisk tretthetssyndrom blomstret opp etter at TSH esten kom på 70-tallet og folk begynte å falle utenom, medisineringen ble halvert, folk fikk kun T4 behandling etc.
Veldig spennende og befriende info fra Dr lowe altså.
Han var selv syk fra han var bitteliten til han var ca 35.Faren og to av onklene tok livet av seg pga denne sykdommen. Det handlet om cellulær resistanse mot thyroidhormon. Han er et levende eksempel som bekrefter teoriene hans.
Svar med sitat

Bokmerker