Tusen takk for det Supert med svar.

Jeg har allerede vært hos en endokrinkirurg for å ta ultralyd av skjolbruskkjertelen. Hun så på blodprøvene mine, og mente jeg skulle ha det bra når både TSH og Fritt t4 var innafor normalen. Så kan ikke komme til hun igjen med mine blodprøver desverre.

Så vet ikke om jeg har noen sjanse til å komme til en endokrinolog siden jeg ikke har en diagnose. Vet du om det er mulig?

Fastlegen jeg har nå er den eneste som har brydd seg om stoffskiftet, og hos han blir jeg hørt. Det er så godt. Han tar meg på alvor. Vet ikke hva som har skjedd om jeg ikke hadde hatt han. Da hadde jeg nok vært veldig syk fortsatt.

En annen ting. Jeg merker at huden min er veldig deigete når jeg går på feil dose, og så har jeg veldig mye indre frost. Høres det kjent ut?

Er ganske så ny i gamet, så kan ikke så veldig mye om stoffskifte, men har en liten fordel med at jeg har hatt litt anatomi på høyskolen.

Den dagen jeg fikk levaxin tok jeg en god del blodprøver. Alle antistoffer, hormoner og stoffskifteprøver ble tatt, og eneste prøven som var unormal var TSH. Den var på 4.1, og normalområdet var 0.27-4.0. Har du hørt om noen som har fått en diagnose kun på grunnlag av symptomer, og med så fine prøver som jeg har?

Jeg hadde lav B12, lavt ferritin, lav HB (var på 15 i september 2009, og ca 13 i september 2010). Anti-TPO var godt under grensen, det var TRAS også. Likevel mener fastlegen min at jeg har en tyreoiditt.

Det siste året har jeg glemt veldig mye. Kommer ikke på ord som jeg tidligere har kunnet, stotrer, er fjern, koblet ut i samtaler. Følelse av brain fog, jeg har hørt at noen har snakket til meg men ikke fått med meg noe. Vet du om jeg kan få tilbake min gamle hukommelse og sånn når jeg er riktig medisinert? Tenker å begynne å studere på høsten, men hukommelsen bekymrer meg :S