Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Hybrid View
-
15-03-11, 13:27 #1
Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?
Han har nok ødelagt dine biskjoldbruskkirtler.... kirurgen altså. Jeg ville fandeme udspørge ham om hvor mange skjoldbruskkirtler han mon har opereret før?
Der findes et kirurgisk speciale der hedder "endokirurgi" og hvis den mangler (specialkirurger) på det pågældende hospital, da skal man insistere på en kirurg med speciale i "halskirurgi". Men det hjælper ikke dig nu, Miori. 
Calcium Sandoz indeholder Calciumcarbonat, Calciumglubionat og Calciumlactogluconat. Mest calciumcarbonat som er det billigste stof (i produktionsledet). Desværre er det også et trægt præparat, der ikke optages særlig særlig godt samt ødelægger thyroxin ved at binde sig til den i mavesækken, hvis man får sin Levaxin for tæt på. Desuden er Calcium Sandoz fyldt med Aspartam og det er altid bad news for alle, særlig for os med stofskifteproblemer.
Miori. Få hellere fat i det letoptageligt calcium citrat OG magnesium citrat i kapsler. Få i dig gerne mindst 2 gram magnesium sammen med dit calcium og en ting til
- få din læge til at undersøge dette næsespray-præparat: Miacalcic®.
Det er det samme "calcitonin" som du ikke længere selv danner fordi du ingen skjoldbruskkirtel har tilbage. Jeg tror ikke at man nogensinde opnår et velreguleret kalkstofskifte uden calcitonin. Det er nemt at bruge - som næsespray. Ved ikke om det findes i Norge, men så må lægerne trylle!!! Du skal have den bedst tænkelig hjælp nu, hvor de har rodet dit kalkstofskifte til - og det er du nødt til at stå klippefast på! Stil krav!
En sidste ting, der er også er vigtig for den "calcium-trip" du er i gang med: skaf dig vitamin B6 (Pyridoxin) og hver gang i løbet af dagen du skal have dit calcium/magnesium - ta`også lidt B6 (kapsler, ikke tabletter), så du nå op på en dagsdosis af 300 mg B6 i alt. B6 tryller calciumoptagelsen igennem og her ville det heller ikke skade, hvis du kunne skaffe dig K2-vitamin (kapsler) i tillæg, som gør det samme og samarbejder om kalkoptagelsen med alt andet du behandles med. Da tror jeg, at dine chancer for at opnå et ok-kalkstofskifte bliver betydeligt større end de er nu.
Hold da helt op, hvor jeg altså er gal.
God bedring alligevel.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-03-11, 13:32 #2
Tror mannen, dvs kirurgen har operert mange før meg.. Dette er jo hans spesialist felt...
Jeg skal bombe med spørsmål, og kreve oppfølging!!!! Ikke noe problem det, for som småbarns mor er ikke denne formen her helt gull!!!
Takk for svar!!! Og kampånd
-
15-03-11, 13:57 #3
Der er kun en legitim årsag til at røre ved biskjoldbruskkirtler og det er kræft. Men det ville du nok har fået at vide inden operationen? Ellers vil jeg anbefale at kræve kopi af hospitalsjournalen over hele dit case med kræft. Dette i tilfælde af, at det evt. skulle blive nødvendigt at indsende en klage med henblik på erstatning for behandlingsfejl senere. Forhør dig hos nogen uvildig om hvor lang er frist for en klage over behandling. I Danmark er det et år (så vidt jeg husker). Man kan aldrig vide hvad vil ske efterfølgende med dig, og det er bedst at være velorienteret på forhånd.
Med to små børn, der har brug for mor? Det manglede bare! Du må meget gerne låne lidt af min vrede, hvis du har brug for lidt mere kampånd selv.
Men lige nu er det lige så vigtigt at du får rette sammensætning af behandlingen for dit kalkstofskifte og her bør du ikke have en alt for stor tillid til, at lægerne kender til andet end at fylde patienterne med calciumcarbonat og og Rocaltrol. Stort set aner de ikke ret meget om hverken magnesium, B6 og K2, som alle netop samarbejder om at "skubbe" calciummet hvor det skal bruges....
Miacalcic® (Calcitonin)
Calciumcitrat
Magnesiumcitrat
B6-vitamin (Pyridoxin)
K2-vitamin (Menaquinone)
Den første skal du have recept på. De øvrige kan købes over nettet indenfor EU/EØS dvs. lovligt og sikkert også billigere end på norske (og danske) apoteker. Please.
Og lykke til på torsdag (i morgen?).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Multi knutestruma . Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
Av Minimax i forumet OperasjonssalenSvar: 25Siste melding: 14-06-12, 22:31 -
Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 27-05-11, 09:45 -
Lei av å vente... på HelseNorge!
Av zeena i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 12-04-07, 00:22 -
Øke nå eller vente?
Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-03-07, 12:14 -
Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 16Siste melding: 30-05-05, 13:37

Svar med sitat

Bokmerker