Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Tråd: Cortisol døgnurin
Hybrid View
-
08-03-11, 12:35 #1
Sv: Cortisol døgnurin
-
08-03-11, 12:49 #2
TSH på 2,1-2,2 er forhøjet. FT4 på 18 i forhold til TSH på 2,1-2,2 betyder nok, at dit FT4 skal helt op øverst i ref.området eller højere. Dine triglycerider er forhøjede, ikke meget, men lidt - det plejer følges af (når man er blevet ældre end du er nu) af højt kolesterol = typisk tegn på for lavt stofskifte. Du har det som lægerne kalder for subklinisk hypothyreose, hvilket normalt ikke behandles i Skandinavien før TSH er kravlet jo højere op, jo længere mod nord i Norge man bor. F.eks. i Tyskland behandles lavt stofskifte allerede ved TSH på 2.
Du burde få målt TSH, FT4 og FT3 hver måned, 3-4 måneder frem. Da kan man se hvad er tendensen. Er tendensen stabil (for højt af det ene, for lidt af det andet) der bør nye prøver tages nok en gang, denne gang inkl. anti-TPO og TRAS prøver. Held og lykke med fremtiden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-03-11, 12:53 #3
-
08-03-11, 13:02 #4
Ja, og når du er der, kan du også passende spørge til dine nyrer idet GFR er lidt for lavt (og var det også i 2007), og din s-kreatinin lidt for højt. Det første (GFR) kan have en vis betydning for din hormonbalance generelt, da en hel del hormonale "omdannelser" sker i nyrene + D-vitamin-omdannelse til den biologisk aktive form. Det sidste (s-kreatinin) bør du huske i tilfælde af, at du evt. udvikler muskelsymptomer, hvis du ikke kommer i behandling for sub.hypothyreose efter støttebehandlingen for binyrene. Det er meget heldigt at det er dine binyrer som er i fokus først, da behandling for hypothyreose (når og hvis) er pinedød afhængig af at binyrene kan følge med.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Høyt cortisol...
Av komlå i forumet Cortisol / ACTHSvar: 10Siste melding: 14-02-11, 19:59 -
Synacthen test - høj/lav cortisol
Av gitteh i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 19-03-10, 14:18 -
Hypothyreose, binyrene, cortisol
Av Mod i forumet Cortisol / ACTHSvar: 0Siste melding: 30-10-09, 22:51 -
cortisol
Av millasin i forumet Cortisol / ACTHSvar: 4Siste melding: 17-11-08, 10:12 -
Cortisol-normalniveau
Av gitteh i forumet Cortisol / ACTHSvar: 10Siste melding: 06-11-07, 21:14