Viser søkeresultater 1 til 10 av 21

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: HJELP ... ny her og trenger hjelp

Jeg havde symptomer i 5-8 år, før jeg fik hjælp. Jeg har fået rigtig mange bortforklaringer og besked om at tage mig sammen. Det sidste især i begyndelsen, hvor symptomerne mest var af psykisk art. Ingen støtte at finde, men jeg slap dog for antidepressiver ... Det er vel fordelen ved læger, der mener, man skal ta sig sammen...?

Som du beskriver din situation nu, tænker jeg, at du kan være i fare for, at dine omgivelser - familie, venner, arbejdskolleger - ikke forstår dig. For mig førte det til, at jeg mistede mange venner og bekendte, da jeg kom dertil at jeg ikke havde ork til at invitere og arrangere. Og da jeg jo ikke havde nogen diagnose og ikke forstod nogen ting om min situation, kunne jeg dårligt stille noget op.
    Men det kan du. Fortæl dem om det, og gør det snart, for du kan blive værre, inden du får hjælp. Nogle gange kan det pludselig gå stærkt, og så har man travlt med kun det. Fordelen er, at man så omsider får hjælp, men folk omkring en forstår jo intet. Forklar familie og venner, at der foregår et eller andet i din krop, som gør, at du ikke kan være aktiv som du før og som du ønsker, men at der er noget, som skal undersøges nærmere og at du tager dig af det. Sliten, jeg vil ikke skræmme dig, men jeg må sige, at denne sygdom og det, der ligner, er skræmmende i sig selv, og det gælder om at forklare dette for folk. De fleste ved for lidt om stofskiftesygdomme og det, der ligner, så du må hjælpe dem lidt ... ja, det lyder lidt absurd, men den vej må det gå.

Føler nogen trang til at modsige mig, skal I være så hjerteligt velkomne På den lange bane er dette sociale aspekt for mig det værste, så derfor lyder det måske sortere, når det kommer fra mig, end hvis andre fortæller om det.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Kære Sliten

Jeg tilslutter mig alt, hvad Nielsigne siger. Jo før du får meldt ud, hvad der er galt med dig over for venner og familie jo bedre
    Jeg havde selv symptomer fra vinteren 2007/2008 og frem til min operation i 2010. Desværre må jeg meddele, at få fjernet kirtlen bestemt ikke gjorde min tilstand bedre. Jeg har det meget værre nu
    Men det er sådan, jeg har det. Det er ikke sikkert, at du vil opleve det på samme måde som jeg, hvis det kommer så langt, at du skal overveje operation igen. Jeg kender en, der har fået fjernet hele sin kirtel også, og selv om hun heller ikke fungerer optimalt i dag, så ville hun dog ikke have undværet operationen.

Jeg har også - dog på en pæn måde - fået at vide, at jeg skulle tage mig sammen. Jeg har modtaget rigtig mange råd fra velmenende mennesker, der vidste lige præcis, hvad jeg skulle gøre og ikke gøre for at få det bedre!! Men det er vel meget naturligt, at man gerne vil hjælpe andre, selv om man ikke har forstand på deres sygdom

Denne her sygdom har også ødelagt mit sociale liv - jeg må altid lave aftaler med forbehold, for jeg ved jo ikke, hvordan jeg har det i morgen, om tre dage, i næste uge osv. Men så kan jeg jo trøste mig med, at jeg kan være social på Facebook i stedet, når det nu ikke kan være anderledes

Kram til jer begge

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: HJELP ... ny her og trenger hjelp

Sitat Opprinnelig skrevet av sliten Vis post
    Det er først og fremst når min mangel på energi går utover, jobb, familie, og fritidsinteresser at noe må gjøres.. Jeg føler at jeg ikke klarer å "ta meg sammen" og stå på lenger.... bare vil sitte inne og lese.... og se tv..
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Som du beskriver din situation nu, tænker jeg, at du kan være i fare for, at dine omgivelser - familie, venner, arbejdskolleger - ikke forstår dig. For mig førte det til, at jeg mistede mange venner og bekendte, da jeg kom dertil at jeg ikke havde ork til at invitere og arrangere. Og da jeg jo ikke havde nogen diagnose og ikke forstod nogen ting om min situation, kunne jeg dårligt stille noget op.
    Men det kan du. Fortæl dem om det, og gør det snart, for du kan blive værre, inden du får hjælp. Nogle gange kan det pludselig gå stærkt, og så har man travlt med kun det. Fordelen er, at man så omsider får hjælp, men folk omkring en forstår jo intet. Forklar familie og venner, at der foregår et eller andet i din krop, som gør, at du ikke kan være aktiv som du før og som du ønsker, men at der er noget, som skal undersøges nærmere og at du tager dig af det. Sliten, jeg vil ikke skræmme dig, men jeg må sige, at denne sygdom og det, der ligner, er skræmmende i sig selv, og det gælder om at forklare dette for folk.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ceven Vis post
    Jeg tilslutter mig alt, hvad Nielsigne siger. Jo før du får meldt ud, hvad der er galt med dig over for venner og familie jo bedre

(...)Jeg har også - dog på en pæn måde - fået at vide, at jeg skulle tage mig sammen. Jeg har modtaget rigtig mange råd fra velmenende mennesker, der vidste lige præcis, hvad jeg skulle gøre og ikke gøre for at få det bedre!! Men det er vel meget naturligt, at man gerne vil hjælpe andre, selv om man ikke har forstand på deres sygdom

Denne her sygdom har også ødelagt mit sociale liv - jeg må altid lave aftaler med forbehold, for jeg ved jo ikke, hvordan jeg har det i morgen, om tre dage, i næste uge osv.
    Anbefaler (på det varmeste) at læse denne: En beskrivelse om å ha en kronisk sykdom ("The Spoon Theory").
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Jeg læste den i en af dine andre tråde, Anisa - og har allerede anvendt forklaringen på den nærmeste familie. Kan varmt anbefale den.
    Familien skal vist bare også lige bearbejde informationerne, det er jo også en sorgprocess for dem. At se sin kone, datter, søster og mor være så svingende i humør og energi, det er jo også en omvæltning i deres liv.

Stort kram

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    7

Question nye PRØVER..... hva betyr de??????

Hei på dere

Jeg har fått opplest mine nye brøveresultater og kontorsøsteren sier de er "normale"

Det kan hende de er , men jeg vil gjerne høre litt med dere også

Skal til legen 21 mars og vil gjerne ha litt å argumentere for og imot for å bli sendt videre.....OM jeg trenger det... eller settes på levaxin.....hva mener dere? VELDIG GLAD FOR ALLE SVAR

HILSEN SLIIIIIIIITEN
    Sist endret av sliten; 09-03-11 kl 12:56 Begrunnelse: GLEMTE Å SETTE INN PRØVERESULTATER..HEHE
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    7

Wink Sv: HJELP ... ny her og trenger hjelp

JAJA SÅNN KAN DET GÅ... GLEMTE Å LEGGE MED PRØVERESULTATENE....;)

Mine prøver:
    FT3 3.9 (3.5 -6’5)
    TSH 1’52 (0,30-4.50)
    ANTI.TPO 25 (1-60)
    FT4 12.5 (10 - 25)

hva sier dette dere kjære venner
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Kære Sliten

Mine prøver:
    FT3 3.9 (3.5 -6’5)
    TSH 1’52 (0,30-4.50)
    ANTI.TPO 25 (1-60)
    FT4 12.5 (10 - 25)

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke er helt så god til at tolke blodprøvetal, men jeg synes da nok, at dit ft3 og ft4 er lave, selv om de er inden for referenseområdet. Jeg ved, der er nogle herinde, der er meget bedre til at fortælle dig, hvordan de forskellige prøver skal passe ind med hinanden, så det vil jeg overlade til dem - men selv ikke jeg har så lavt ft3 og ft4 som dig, og jeg føler mig også utrolig sliten

Jeg går ud fra at enheden for dine prøver er pmol/l ?? Eller hvad?
    Jeg håber sådan, at du snart får den hjælp du har brug for.

Stort kram fra
    Ceven

Lignende tråder

1. Nå trenger jeg hjelp
    Av Gekko i forumet Presentasjoner
    Svar: 19
    Siste melding: 30-04-10, 16:34
  2. Hei. Trenger hjelp
    Av Månelys i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 26-10-08, 20:10
  3. Trenger råd/hjelp.....
    Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 37
    Siste melding: 09-01-08, 15:33
  4. Trenger hjelp av noen som vet.
    Av Leia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 01-09-07, 19:24
  5. Ei til som trenger hjelp
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 11-05-07, 17:41

Bokmerker

Regler for innlegg