Viser søkeresultater 21 til 30 av 44
-
08-01-08, 09:50 #21
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Er håndleddet deres ganske beveglig eller stivt?Er fingrene bøyd/krokete?
Legen og fysioterapauten min sier at håndleddet mitt er så beveglig,så da er det ikke det.Men det stikker/brenner veldig midt i håndleddet som går utover i hånden.Klarer ikke gripe hardt og klemme ting.F.eks pynte ei kake med smørkrem eller melis så må man trykke på posen...skjønner?Har sliti en stund nå.Har vært på røngten og MR i Juli,og da så alt normalt ut.Noe må det jo være.. :(
-
10-01-08, 20:38 #22
Jeg har litt problemer med grepet. Er ikke så sterk i fingrene som før. Merket nå i julen at å bruke nøtteknekkeren ikke var så lett som før. Blir og veldig stiv i fingerleddene hvis jeg bruker hendene mye. Spesielt sliter jeg med tomlene, men jeg tror det har en sammenheng med at jeg er keeper på et fotballag, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har forstuet eller forslått fingrene. Det pleier å hjelpe å strekke og knekke litt i fingrene. Håndleddene er helt fine.
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
13-01-08, 18:28 #23
PTH og Calsium/ ion calsium
Kan være lurt å sjekke ved karpattunnelsyndrom
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
20-01-09, 10:16 #24
Carpal tunnelsyndrom
Noen som har hatt problemer med dette pga stoffskifte?
leste dette,og det høres akkurat ut som meg.Bare ingen andre som skjønner det tydligvis.
Carpal tunnel syndrom skyldes påvirkning av en nerve som går til hånden (N.medianus.)De vanligste symptomene er smerter og nummenhet i fingrene(vanligst tommelen og de midtre tre fingrene)og hånden, enkelte kan også ha smerter oppover underarmen.Det er vanlig at plagene er verst om natten og at man våkner av at man må "riste liv"i hånden.Ved langtkomne og markerte tilstander kan enkelte muskler i hånden bli svake og man får problemer med å bruke hånden.Tilstanden rammer hyppigst kvinner og kan debutere ved graviditet, lavt stoffskifte, diabetes etc.For å stille diagnosen må man få utført en nevrografi der nervens funksjon kartlegges.Kirurgisk behandling av tilstanden dreier seg om å spalte et senebånd i håndleddet for å gi bedre plass til nerven.Denne behandlingen har som regel god effekt på smerter og nummenhet.Det er vanskelig å uttale seg konkret om ditt tilfelle uten flere opplysninger/undersøkelse,men nå venter du jo også på MR-svar som kan bringe diagnostikken videre.Når det gjelder spørsmål om omskolering råder jeg deg til å diskutere dette med din behandlende lege som vel kjenner situasjonen din best.
– Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning
Flere?Jeg sliter mest med høyre håndledd.
-
20-01-09, 11:50 #25
Re: Carpal tunnelsyndrom
Har sett flere som fra tid til annen har meldt om dette her. Det kan også skje ved anklene og skyldes vel det samme.
Nå er det ikke sikkert at de er med akkurat nå - det virker som mange venter på det nye forumet.
Ting kan tyde på at det kommer snart når de har stoppet registrering av nye medlemmer her.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-01-09, 21:50 #26
Sv: Carpal tunnelsyndrom
Jeg ble operert for Tarsal tunnel syndrom i 1999. Om det var pga stoffskifte eller ikke vites ikke, men det kan ha hatt en sammenheng.
Tarsal tunnellen sitter på innsiden av ankelen.
Jeg har også tidvis problemer med håndledd, men regner med at det er jobbrelatert... sitter mer enn 8 timer foran data på jobb...
-
28-01-09, 17:14 #27
Hej!

ja, jeg har også haft det samme.
og jeg kan ingen gang huske, hvad lægen gjorde ved det... men jeg ved at jeg kom i eltroxin behandling lidt efter. Så det må næsten være det, der gjorde det bedre.
Men jeg siger jer, det var et mararidt om natten!! det gjorde jo sørme ond at have armen sådan sovende om natten og vågne op med det.
Forresten, dejligt at kunne være kommet i gang her på dette forum. og høre om jer andres erfaringer.
Mvh
Katharina
-
28-01-09, 17:44 #28
Jeg var på sykehuset i dag,og legen som jeg var hos kunne ikke finne noe galt.BLIR GAL SNART:::NOE MÅ DET F...MEG VÆRE.Han skulle sende meg tilbake til legen og MR av nakken bla bla bla.Har holdt på i 3 år snart.At det skal være så vanskelig...får jo ikke jobba engang,for det gjør så vondt.
-
29-01-09, 05:13 #29
Det høres ut som om det er det samme som jeg har i høyre hånden. Skal ta det opp med legen neste gang jeg skal dit. Forferdelig ubehagelig.
-
29-01-09, 08:21 #30
JA,helt grusomt.
Bestillte privat ultralyd nå,så skal jeg få de til å sjekke nakke,skulder,arm og heile greie.Noe sted må det jo komme fra.
Prøvd alt snart..
Lignende tråder
-
etter graviditeten...
Av lotten i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 24-02-09, 23:24 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
kan jeg ha et stoffskifteproblem mon tro? :O
Av kvulpe i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 09-10-07, 22:20 -
Begynnende stoffskifteproblem?
Av Hella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 18Siste melding: 05-09-07, 09:40 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13
Svar med sitat

Bokmerker