Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard Sv: Hvor lang tid har i været på hydrokortison?

JA, det tager lang tid, men har efterfølgende også været igennem candida kur og parasit udrensning, en cøliaki ramt mave rager jo alt til sig men nu har den det fint
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Standard Sv: Hvor lang tid har i været på hydrokortison?

Jeg har tatt i et par mnd... Men er og har värt veldig syk og har kjempet med dette lenge lenge....

Hvor mye HC tar dere?

Jeg föler meg jo litt bedre med mine 20 mg, men da jeg en stund hadde problem med å få tak i HC piller så kjöpte jeg HC salve 1% og hadde den i tomme kapsler. Da fölte jeg meg i grunn betydlig bedre enn med pillene! Men jeg mistenker at det kan bero på at dosen ble höyere, 1 g salve er 10 mg... Men det var ikke så lett å veie opp. :P Tok en halvfull kapsel tre ganger og en kvart på kvelden. Jeg kanskje var oppe i hele 40 mg??

Syns det er vanskelig å dosere, skal man ta så mye at man merker det eller strikt holde seg på 20-25 mg? Jeg vil jo ikke få for höyt kortisol heller.

Tror nok også jeg får minske på dosen med Thyroid, kjenner at binyrene ikke riktig henger med da jeg får EKSTREM hodepine utover dagen når kortisolet synker....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard Sv: Hydrocortison i norge

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg bruker 1 og en åttendedels slik tablett som du har fått per dag. Jeg fordeler den i fallende størrelse kl 0645-1045-1445-1845-2200. Mye pes og mange deler, men god effekt. Prøvde meg frem med dose og hyppighet og falt på denne måten å gjøre det på. Legen min skrev ut slik at jeg skulle bruke en halv tablett hver dag. Det er 90 minutters halveringstid på dette medikamentet, følgelig hadde jeg dårlig effekt av legens dose. Han er inneforstått med at jeg tar mer enn han har forskrevet, men ønsker ikke å diskutere det. han sier bare at "dette styrer du selv"...og det gjør jeg jo.
    Blondie, får du ikke problemer med at sove når du tager de sidste hc doser så sent? Hvis jeg tager min senere end 17 kan jeg ikke sove

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Blondie, får du ikke problemer med at sove når du tager de sidste hc doser så sent? Hvis jeg tager min senere end 17 kan jeg ikke sove
    Jeg sover som en stein. Men jeg er et B menneske og har alltid vært det. Vi som har binyreproblem bør legge oss kl 22 fordi hvis man er oppe senere så gies det press på binyrene. Derav den sene dosen. Prøvde siste i 19 tiden, men slet med ødemer. Det ordnet seg når siste dosen ble tatt kl 22, da var ødemene borte.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg sover som en stein. Men jeg er et B menneske og har alltid vært det. Vi som har binyreproblem bør legge oss kl 22 fordi hvis man er oppe senere så gies det press på binyrene. Derav den sene dosen. Prøvde siste i 19 tiden, men slet med ødemer. Det ordnet seg når siste dosen ble tatt kl 22, da var ødemene borte.
    Jeg har aldrig haft problemer med at sove. Går næsten altid i seng kl 22 og sover hele natten igennem, men hvis jeg tager hc senere end 17, så kan jeg ikke sove. Tænkte bare om en dosis ved sengetid kunne gøre en mere frisk om morgenen....

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?
    Av Kevlin i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 8
    Siste melding: 07-03-12, 10:29
  2. hvor lang tid tok det.....?
    Av DALIA i forumet Operasjonssalen
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-08, 20:34
  3. Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-10-07, 18:02
  4. Hvor lang tid før medisinene hjelper?
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 13-02-07, 15:20
  5. Svar: 9
    Siste melding: 01-12-06, 13:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn