Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Standard Sv: Lavt stoffskifte og trening

Jeg har i flere år følt meg trøtt og "rar", og fikk i desember beskjed om at jeg har hypotyreose. Tidligere har jeg trent 5-6 dager i uken (ridning, løping, spinning, styrke osv.), men de siste 1-2 årene er jeg blitt mer og mer tiltaksløs på trening, får ikke trent så effektivt som jeg ønsker, og bruker lang tid på restitusjon. Går tur med hunden minst 1 - 1 1/2 time hver dag, så får heldigvis vært noe i aktivitet.

Jeg startet med Levaxin i desember, og trappet for to uker opp fra 700 til 900 mikrogram per uke. Den siste tiden har jeg også gått til akupunktur, da jeg ikke føler medisinen har hjulpet meg noe. Begynte å føle at energinivået var litt bedre, og tok meg ganske godt ut på en spinningtime i slutten av forrige uke. Etter det har jeg følt meg skikkelig slapp og rar igjen... Akupuntøren sammenligner energinivået med en gradestokk. Hun sier jeg var på minussiden da jeg startet hos henne. Siden jeg har så lite energi i utgangspunktet føler jeg meg ganske pigg når jeg kommer til 0 grader. Når jeg da tar meg ut på en spinningtime kommer jeg over på minussiden igjen, og da tar det lengre tid å komme opp på plussiden - man starter på scratch igjen... Hun mener jeg bør vente med høypuls-trening til jeg får mer energi, og heller gå turer eller evt. jogge i mellomtiden - frem til jeg kommer litt opp i energinivå.

Hva tror dere? I "gamledager" fikk jeg mer energi av å trene, men føler ikke jeg gjør det lenger...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Har tatt meg sammen og trener litt hjemme 3-4 ganger i uka. Litt sykling, styrke og strikk Men jeg merker at noen ganger fyker pulsen i været ved den minste anstrengelse. Og nå er det en time siden avlsuttet en trimøkt, og pulsen er fremdeles ikke tilbake til det normale.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg har slitt med høy puls etter at jeg begynte med binyreproblemer. Det synes uavhengig av dose stoffskiftemedisin.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Hvordan får man greie på om man har binyreproblemer? Jeg har en mor som har hatt kreft i skjoldbruskjertelen, men tror ikke det er arvelig. Likevel kunne jeg tenke meg å finne ut hva som er årsaken til mitt lave stoffskifte. Er det mulig å finne ut av det?

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn