Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    13

Standard Kan det være at levaxinen virker så raskt?

Jeg har nå gått 1 uke på lav dose levaxin 25 mg. Legen sa rett ut at den lave dosen ville være som å ****e i havet Hun ville likevel at jeg skulle begynne med denne dosen. Jeg antar at det er fordi blodprøvene ikke viser klart lavt stoffskifte (har lav t4 og normal tsh) og aventer endel prøver fra Aker som jeg forhåpentligvis får svar på denne uken.
    Jeg begynte samme dag som jeg fikk resepten. Den dagen var jeg både hos legen og på møte på kveldstid og endte som forventet med hodepine og sov rundt fra 21 om kvelden. Sånn har det nemlig vært i det siste, selv en tur på butikken kunne resultere i total utmattelse og hodepine.
    Men denne uken, med unntak av den første dagen, har jeg ikke hatt noe hodepine eller vært utslitt tross for endel situasjoner som normalt ville innebært sånne tilstander. Jeg føler at bomullen i hodet også har sluppet taket endel og humøret er bedre. Har fortsatt endel symptomer, men denne uka har vært ganske fin altså Kan det være at en så lav dose over så kort tid kan gi seg utslag eller har jeg bare en fin periode nå? Hva tror dere med litt erfaringer på området?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Kan det være at levaxinen virker så raskt?

Hei..
    Rent biologisk er det ikke stor sjans for at Levaxinen kan virke så raskt, men placeboeffekt - at du føler at endelig blir det gjort noe kan ha stor effekt. Kanskje det er det du opplever? Uansett får vi bare håpe det fortsetter!!

- H

Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    13

Jeg syns også det høres litt usannsynlig ut ;) Hadde ikke mye tro på at det ville fungere med en så lav dose uansett, men ville høre om det var en mulighet for at det kunne gjøre det.
    Kanskje er det heller kiropraktoren som har gjort underverker med nakken min

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    10

hei... Jeg selv begynte og med 50 mg nå på fredag... Har ikke gått på Levaxin før.. men følt meg helt elendig og med prøver som var helt i grense land.. Det som jeg har merket bedring med er den enorme hodeverken og " bommullsfølesen i hode...Den forsvant mer eller mindre i løpet av 3 dager.. Jeg går ikke til kirpraktor.. Har jo endel ennå før jeg føler meg så noenlunde normal i skrotten, men det var en lysning i tunnelen...Så jeg får nok øke...etter hvert..Men det var en herlig følelse at det funket...( Levaxin )

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hos meg virket den i hvertfall meget raskt da jeg startet opp med den.. Jeg husker jeg tok min første tablett levaxin rundt kl 15 den aller første dagen. Om natten klarte jeg ikke sove fordi pulsen raste avsted hardt og veldig kjapt. Dagen etter kom jeg meg nesten ikke ut av badet pga neseblødning... Og jeg merket også veldig forskjell alt fra de første dagene mht formen, selv om jeg plutselig fikk meg en skikkelig nedtur igjen. Klarte allerede etter noen dager å ta med eldste datteren min på 3 år på hyttetur som innebar 2 timers bussreise... Og det husker jeg at jeg syns var helt fantastisk godt etter å ha vært i skikkelig dårlig form lenge.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Lignende tråder

1. Symptomer ved raskt stoffskiftefall
    Av Vår i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 14-04-10, 11:57
  2. Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
    Av trude.lutt i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-09, 13:39
  3. Når det er smart å ta levaxinen i forhold til treningsøkter?
    Av sammy i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 16-03-09, 22:16
  4. Trenger raskt svar fra noen som er operet!
    Av mumi1 i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 09-06-08, 01:02
  5. Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
    Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 10-07-07, 08:42

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn