Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
26-10-10, 14:40 #1
Lavt stoffskifte, vegansk mat, soya og Guds vilje
Hej med deg Kevin,
Jeg ser du reagerer på intak av soya under behandling for lavt stoffskifte.
Min datter blev diagnostisert med Hashimotos for 3 uker siden og er på et behandlingsopplegg i overenstemmelse med Ushee Pines. Dr. Agatha Trash på Ushee Pines har gode erfaringer med reversering av Hypothyrodism.
Agatha ville gjerne ha vår datter dit, og det tror jeg også er det beste for da er man sikker på at alt blir rett gjort. Dog på grunn av at hun går i 3g valgte vi å beholde henne i skolen og påbegynde behandlingen her under oversyn av en lokal lege. Hun er ikke på noen medikamenter. Vi er ikke i mot bruk av medikamenter men vil i overenstemmelse med lege i første hand forsøke legge tilrette for egen legning.
Jeg opplever dette som et svar på bønn fra Gud som bryr seg om og elsker oss. Han vet best hvordan man hjelper kroppen lege seg selv. For det er akkurat det det er snakk om.
Vår datters behandling er 4 fold:
Diet, vegan diet men bare med mat som fremmer og stimulerer produktion av skjoldkjørtelhormon. Der finns en liste på Uchee Pines hjemmeside. I denne diet ingår også soja.
Muligens kan du finne denne link interessant:
http://www.soymilkquick.com/thyroiddisease.php
Første 10 dager intil skjoldbugskørtelen hadde stabilisert seg fikk hun intet sukker, intet salt og intet fritt fett som olje etc. Dog fikk hun dulse en typ av jodrik tang istedet. Etter 1 uke på dietten var TSH på vej ned og T4 på vej opp 3 steg. Siden hennes ex lege ikke har tatt TPO til trods for at jeg har begjært det så vet jeg ikke hvordan denne låg i utgangspunktet. Hun har dog fått tatt løpende TPO opp igjennom årene. Mit intrykk baseret på 7 år erfaring med TPO tester er att når uteaktivitet i solskinn og veganisk praktiserende kosthold går opp går TPO ned.
Hydroterapi behandling av skjoldbugskørtelen, samt binyre stimmuli.
Urter Lakrisrot te, kokes opp og trekkes på lav varme i 20 minutt, en kopp morgen og kveld. Stimulerer produksjon av hormon.
Guggul, siden hun er så ung en tbl. Rekommanderet dose 1000-1500 mg per dag. Topp funksjon etter 3 uker. Øker omdannelsen av T4 til T3. Tar ned kolestrol for de som har et problem med dette.
Mosjon og Solskinn minst 30 minutt høyaktiv motion hver dag, allerhelst når det er lyst. Ellers 30 min mosjon og 30 min utetid i dagslys.
Hermed link til Ucheepines:
http://www.ucheepines.org/index.php?...hyroid_disease
Vår datter spiser også selenium tilskudd i form av 3-4 paranøtter om dagen.
Hver paranøtt gir 70-90mcg.
http://www.whfoods.com/genpage.php?d...tname=nutrient
Fant information om følgende studie på Thyroidmanager:
POSSIBLE PREVENTION OF PPT-In a randomized prospective controlled study, 77 TPO+ pregnant women received 200 ug selenomethionine daily starting at the 12th week of pregnancy, and 74 TPO+ women received a placebo. The treated group had significantly lower TPO antibody levels at the end of pregnancy and during the post-partum while on treatment. The incidence of PPT was reduced from 48.6 to 28.6% in the treated group, and the incidence of permanent hypothyroidism was equivalently reduced. Thyroid hormone levels did not differ.( Negro R, Greco G, Mangieri T, Pezzarossa A, Dazzi D, Hassan H. The influence of selenium supplementation on postpartum thyroid status in pregnant women with thyroid peroxidase autoantibodies.J Clin Endocrinol Metab. 2007 Apr;92(4):1263-8)
http://www.thyroidmanager.org/Chapter8/8-frame.htm
Det er min overbevisning ennu mere en tidligere at Gud skapte oss til å spise naturlig vegansk mat uten alle disse tilsetningstoffer som også angivet i første mosebok, og når vi gjør det spiller kroppen sammen med maten i at gjøre oss frisk.. Synes du det er extremt les: Dr. Colin Cambell, The China study og bli amazed av resultatet av over 40 års forskning.Sist endret av beritkj; 26-10-10 kl 15:21 Begrunnelse: Stavefejl
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
26-10-10, 15:37 #2
Sv: Lavt stoffskifte, vegansk mat, soya og Guds vilje
Jeg tror du misforstår litt, Berit
Dere har valgt en behandlingsform for deres datter som dere håper skal kurere sykdommen hennes. Kevlin, jeg og mange andre (de fleste på dette forumet) står på medikamenter mot lavt stoffskifte. Soya vil da hemme opptaket av medisinen vi tar i tarmen, samt mange flere ulemper som du kan se i linkene jeg har lagt ved.
Beklager å måtte si meg uenig med deg i endel av det du legger frem her, men den linken du henviser til er fra noen som selger soya, og det er klart at disse ønsker at soya skal fremstå som det helsemessig korrekte valget. Det er viktig å innhente så nøytral informasjon som mulig i jakten på bedre helse.
http://www.relis.no/Publikasjoner/20...atilskudd.aspx
http://articles.mercola.com/sites/ar...aspx?aid=CD945
Ønsker deg lykke til og at behandlingen av din datter vil fungere flott for henne.
-
26-10-10, 18:06 #3
Ja, det er nettopp opptaket av spist thyreoideahormoner som hemmes ved tilstedeværelsen av Soya.
Så må jeg med respekt å melde si at jeg ikke vil anta at gud har noen plass i stoffskiftebehandling.
Den behandling vi mottar er feilbefengt nok som den er.
Jeg vil anta at dette er et faglig forum som helst skal være fri politisk eller religiøs påvirkning.
Det er dessuten en masse feil i det du skriver, idet flere av dine antagelser er vist i gjennomførte studier - ikke å være i overenstemmende med dine antagelser.
Argumenter som "har gode erfaringer med reversering av hypothyreose" faller på sin egen urimelighet. Jeg oppfatter det svært spekulativt da det mangler referanse til hvilken type det er snakk om.
Bare til de som måtte lese dette og være i en sårbar situasjon :
90% av alle som behandles for hypothyreose, har hatt en ireversibel type som ingen idag kan gjøre noe med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-10-10, 18:26 #4
Hei Beritkj
jeg må være ærlig og si at jeg umiddelbart blir veldig skeptisk til mye av det du skriver....
Håper virkelig at datteren din blir frisk- med eller uten medisiner. Når det gjelder Gud, tror jeg mange stoffskiftesyke takker han for at det finnes medisiner! Takk heller Gud for at diagnosen er oppdaget i tidlig alder, og at vi lever i 2010 der det finnes medisiner vi kan ta for å avhjelpe sykdomstegnene.
I nyhetene har det stått mye om syke og sårbare mennesker som har blitt utsatt for kvakksalveri, det er du sikkert klar over.
Lykke til
og ikke la din datter få vente (og lide) unødig dersom den naturlige tilnærmingen ikke fører frem.
-
27-10-10, 09:57 #5
Hei Beritkj
Jeg ser at du allerede har fått mange svar og linker
Håper inderlig at det går best mulig med datteren din.
Så er det veldig mye her inne som kan anbefales å lese og linker til "nye dybder".
Noe av det første jeg leste - før jeg fant dette forumet - var Meretes side;
den er så bra at det hender jeg går dit enda:
http://home.online.no/~meretlun/linker.htm (her skriver og linker hun bl.a til soya-info).
Ha en fin dag
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-02-11, 08:56 #6
Hej alle,
Jeg vil be om unnskyldning for at jeg ikke har kommet tilbake tidligere.
Noen gang når alt går bra glemmer man at det er mange andre som kan ha del
av den kunnskap man erhverver, det er egentligt rett så egoistisk.
Dette er en status oppdatering, min datters Hypothyridisme er nu borte.
Hennes skjoldbukirtel verdier er bedre enn mine.
Protokollen vi har fulgt har dere, jeg vil anbefale at de som er usikker på soya undersøker vad Mayoklinikken i USA sier. Ellers har jeg en ting å tilføre,
Uchee Pines vet vad de driver med. Det funket for min datter og det har funket for andre.
Klem BeritFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-02-11, 12:20 #7
Dette er jo bare kjempegode nyheter! Jeg er glad på dine og din datters vegneDette er en status oppdatering, min datters Hypothyridisme er nu borte.

Er kroppen hennes fri fra antistoffene? Eller er det bare TSH og T4 verdiene som har blitt bedre?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
17-03-11, 11:54 #8
Fikk verdier i dag.. hermed
01OCT10 15OCT10 15NOV10 19NOV10 6dg normal vegan 13DEC10
70% diet, else vegan 14MAR11 Vegan diet
REFENCE
VALUES
TPO 604 515 533 194 0-60 U/ml
TSH 10 9.3 3.13 4.8 1.88 1.04 0.5-4.6
mU/L
T4 12 15 13 18 15 15 10-23 pmol/L
T3 5.1 3.7 5.9 4.6 4.5 3.5-7.3
TPO er ned fra 604 til 194, det er en vesentlig forbedring. TSH er nu 1.04. Vi har forandret litt på programmet og hun tar i tillegg 2000mg Preglandin.. tror Thyroiditt kan være en indikator på en ubalanse i Binyre produksjonen, om man hjelper kroppen selv bli frisk hjelper det:-) Av tallene kan jeg se at diet/hydroterapi/lys/mosjon kombinasjonen har vært veldigt effektiv i at kick starte healingen.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Hvordan er dette med soya igjen?
Av cocos i forumet Helbred og kostholdSvar: 15Siste melding: 21-09-10, 18:22 -
Redusert opptak av Levaxin av Soya.
Av Hansen i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 21-09-10, 18:22 -
Smør med.... soya??
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 19-07-10, 18:02 -
Soya
Av lilly i forumet Helbred og kostholdSvar: 23Siste melding: 02-10-07, 19:05 -
Soya
Av brits i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 25-07-06, 12:40

Svar med sitat
Bokmerker