Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Privatklinik i Tyskland.

Essene brød http://www.motherearthnews.com/Real-...ene-Bread.aspx denne bakes i ovn
    http://www.rawtimes.com/r-essenebread.html Denne lufttørkes, men bakes ikke i ovn.

Engelske oppskrifter.
    Det store nettet er fantastisk, hva? Oppskrifter og alt ligger der, men det er mye søppel rundt omkring også!
    Sist endret av Vigdis; 23-05-09 kl 08:26 Begrunnelse: en oppskrift til!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    29

Hej
    Tusind tak for opskriften, den må jeg prøve.
    Arenys

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    29

Er vel hjemkommet fra min anden konsultation hos Dr.Hertoghe i Belgien.
    Vi startede med at gennemgå blod- og urinprøverne fra mit første besøg, der var, som forventet, en del ting der skulle rettes op på. Jeg havde resultaterne med fra en ultralydscanning hjemmefra og den blev også tjekket ok. Efter en halv time trådte ”the man himself” Dr. Hertoghe ind og så blev jeg endnu en gang undersøgt på kryds og tværs. Blev vejet og fundet 6kg lettere. ( Skal måske lige indskyde at jeg ved mit første besøg blev sat op i Eltroxin fra 100mkg til 150mkg daglig – en temmelig drastisk forøgelse, men det gjorde en forskel. Min TSH havde på intet tidspunkt siden diagnosen blev stillet været under 7 og nu er den på 0,14.)
    Vi gennemgik også madvaner, drikkevaner og rygevaner. Min kost er ok, skal drikke mere vand og smøgerne skal selvfølgelig droppes. Det skal der så arbejdes mere på.
    Derefter gik turen hen til apoteket hvor jeg fik udleveret Cortisol, DHEA, jod, jern, vitaminer en masse, L-Thyroxine (i stedet for Eltroxin) og – Armour.
    Desuden blev jeg rådet til at tage Q10 og Melatonin.
    Alt i alt et udbytterigt besøg hos klinikken. Er nu begyndt op/nedtrapningen af hhv. Armour og
    L-Thyroxine efter flg. Plan:
    L-Thyroxine 125mkg – Armour 15mg
    L-Thyroxine 100mkg – Armour 30mg
    L-Thyroxine 75 mkg – Armour 60mg
    L-Thyroxine 50mkg - Armour 90mg
    L-Thyroxine 000mkg – Armour 120mg
    Hvert trin tager 10 dage.

Selvom jeg næsten lige er begyndt med al den nye medicin føler jeg at jeg allerede nu kan mærke en fremgang. Jeg er propfuld af energi især morgen og eftermiddag. Tager en halv Melatonin før sengetid og har en mærkbar roligere søvn.
    Jeg skal tilbage til Belgien til efteråret og igen til januar. Derefter er det meningen at jeg skal derned hver sjette eller niende måned, alt efter behov. Det bliver jo et frygteligt og dyrt rejseri, men desværre nødvendigt indtil de danske læger besinder sig og indser, at der er andre veje.
    Jeg vil i øvrigt gerne minde om at man ikke skal forvente at tage til Dr.Hertoghes klinik og ”bare” få recept på Armour. Man er nød til at tage hele pakken, hvilket for mig at se er yderst betryggende, fordi der tit er så meget mere bøvl og ubalance i kroppen end man tror.
    Jeg er stadig glad for at jeg tog springet i stedet for at tilbringe mine dage undermedicineret og hengemt.

Et par praktiske bemærkninger:
    Sørg for at få kopier af recepterne – skulle I blive taget i tolden.
    Pris for konsultation: EUR 300 ( inklusive EUR 90 for Dr.Hertoghes tilstedeværelse)
    Medicin: Ca. 5.000 dkr – dækker mellem 3 og 6 måneder.

Hvis nogen ønsker at vide mere så sig endelig til. Har planer over offentlig transport som jeg gerne deler ud af.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Arenys....så gledelig at du tilsynelatende har fått stort utbytte av turene dine til Belgia.Og flott at du deler erfaring med oss andre slik som Anitab og Thomas har gjort etter at de søkte råd og HJELP i utlandet. Ikke bli borte herfra,ikke noen!!
    Men jeg har et hjertesukk...hva skal vi gjøre vi som kanskje ikke har mulighet til dette? Vi har hverandre ja,og takk for det, men vi burde støttes av "autoriteter" også.
    Alle ,leger inkludert, kan lese seg til informasjon. Men vi er nok ikke så utfordrende som pasienter, sammenlignet med dem som har "tyngre" diagnoser. Og fordi vi regnes som faglig enkle å ha med å gjøre, blir jo mange av oss "tragiske tilfeller".Vi gir ikke videnskapen noen prestisje.
    Vi må lengre opp i systemet..til utdanningsstedene, tror jeg. Gå via Departement? Helsedirektorat?
    Jeg vet bare at vår innbetaling til Folketrygen er like stor som andres, og vi burde bli hørt bedre enn det som er tilfelle i dag......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Arenys....så gledelig at du tilsynelatende har fått stort utbytte av turene dine til Belgia.Og flott at du deler erfaring med oss andre slik som Anitab og Thomas har gjort etter at de søkte råd og HJELP i utlandet. Ikke bli borte herfra,ikke noen!!
    Meget enig med Gunnda - arenys Rigtig dejligt at høre om, både at du får hjælp OG at der findes læger, der tager deres lægegerning seriøst med deres patienter, som fortegn.... en forfriskende forskel fra den danske patient-hverdag. Og norske?

Uden din (og Anitabs, og Thomas`) beretning havde vi ikke anet noget om det. Tak skal du have - for din fortælling - du gæve pige!
    Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Men jeg har et hjertesukk...hva skal vi gjøre vi som kanskje ikke har mulighet til dette? Vi har hverandre ja,og takk for det, men vi burde støttes av "autoriteter" også.

Alle ,leger inkludert, kan lese seg til informasjon. Men vi er nok ikke så utfordrende som pasienter, sammenlignet med dem som har "tyngre" diagnoser. Og fordi vi regnes som faglig enkle å ha med å gjøre, blir jo mange av oss "tragiske tilfeller".Vi gir ikke videnskapen noen prestisje.
    Vi må lengre opp i systemet..til utdanningsstedene, tror jeg. Gå via Departement? Helsedirektorat?

Jeg vet bare at vår innbetaling til Folketrygen er like stor som andres, og vi burde bli hørt bedre enn det som er tilfelle i dag......
    Ja, det er en helt anden sag - når man tænker kollektivt på stofskiftepatienter.... For ikke at afspore tråden, har jeg svaret her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8333
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Standard Sv: Privatklinik i udlandet.

Hej Arenys!
    Hvor godt at høre at du er kommet vel hjem igen, og skønt at du er blevet taget så godt af! (Hedder det, det?) Det er simpelthen så dejligt at du vil dele dine erfaringer herinde, og hvor er det utroligt, at du allerede nu kan mærke en betydelig ændring i dit energiniveau...!
    Sikken en lettelse det absolut må være, at føle sig taget alvorligt og en tryghed at være i gode og kompetente hænder!
    Glæder mig til at følge dig på din videre vej, og hatten af for dig...
    Kærlige hilsner herfra

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    29

Takker for de opmuntrende ord. Jeg skal nok vende tilbage med nye meldinger hen ad vejen.
    Til Gunndas hjertesuk: Det du skriver, er som taget ud af mine tanker. Det er fuldstændig urimeligt, at man opnår mere kvalificeret behandling hvis man kan, og vil, betale for det. Du har ret i at der ikke er nogen prestige, ej heller nogen Nobelpriser der vinker forude, der kunne anspore fagfolkene til at yde en optimal behandling. Det er slet ikke godt nok.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av arenys Vis post
    Selvom jeg næsten lige er begyndt med al den nye medicin føler jeg at jeg allerede nu kan mærke en fremgang. Jeg er propfuld af energi især morgen og eftermiddag. Tager en halv Melatonin før sengetid og har en mærkbar roligere søvn.
    Hej arenys

Håber du er ok. Nu har vi haft en del hede dage... kan du mærke forskel fra forrige sommer og nu?
    Det bliver jo et frygteligt og dyrt rejseri, men desværre nødvendigt indtil de danske læger besinder sig og indser, at der er andre veje.
    Ja, har du været i kontakt med din læge fornylig? Ved han/hun at du er i en anden behandling?

Jeg har mødt min egen læge i en anden anledning fornylig. Hun overraskede med at sætte sig ned og udskrive recepten på Westhroid i tilfælde af, at posten/tolden skulle stille op med en krav på dokumentation for forsendelsen. Men det er nok ikke alle læger, der tager det lige så pænt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    29

Er nu kommet godt og vel halvt igennem min omstilling fra thyroxin til Armour og kan med glæde berette, at det bare går fremad. Jeg har ændret min inaktive tilværelse på min sofa, til et meget mere aktivt liv. Har igen fået lyst til at opholde mig ude i solen, har lyst til at se andre mennesker og være mere social, har fået glæden tilbage ved musik, bøger og mine andre interesser. Deltager igen i huslige gøremål, går i forretninger uden angst for angstanfald – væk er de underlige kramper i fødder og ben. Dog døjer jeg stadig med lidt tinnitus, men det regner jeg med forsvinder når jeg lærer at justere medicinen. Alt i alt synes jeg, at der er sket så meget positivt og jeg glæder mig til, at jeg snart bliver fuldbefaren ”Armourist”.
    Dengang jeg først fandt ud af, at man havde ændret i indholdet af Eltroxin styrtede jeg op til egen læge og forlangte et alternativ. Jeg havde på det tidspunkt læst en del om Armour og syntes at det lød spændende. Lægen ville ikke udskrive Armour til mig, da han ikke kendte midlet overhovedet. Fair nok – jeg ville ikke være tryg ved en læge som udskriver medicin han/hun ikke har noget kendskab til. Men der er jo ikke noget der forhindrer lægen i at søge oplysninger på samme måde som jeg har gjort. Min egen læge ved godt at jeg har søgt hjælp i udlandet og jeg sørger selvfølgelig for, at holde ham underrettet (Blodprøveresultater og medicin, ja jeg endda har været så venlig at forære ham indlægssedlen fra Armour). Så, jo han kigger med fra sidelinjen og mit håb er, at han en dag hiver receptblokken frem og udskriver Armour til de patienter der måtte have behov for det.
    Jeg vender tilbage når der er nyt at berette. God Sommer

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Privatklinik i udlandet.

Er nu kommet godt og vel halvt igennem min omstilling fra thyroxin til Armour og kan med glæde berette, at det bare går fremad.

Jeg vender tilbage når der er nyt at berette. God Sommer
    Det var en lang sommer
    vi venter spent på fortsettelsen ..hva og hvor mye tar du av diverse nå?

Syns forresten det var rart at du skulle bruke soyaprodukter -

Jeg skal tilbage til Belgien i midten af juni og vil selvfølgelig informere om forløbet.
    Med henblik på min diæt til at hjælpe mine trætte binyrer så har jeg fået en lang liste over ting jeg må/må ikke indtage.
    Den lyder nogenlunde som følger:
    Ja listen :
    Drik mere vand - ca 2 l. dagligt
    Urte the, soyamælk, rismælk
    Frisk frugt og friske grønsager
    Kylling, fisk, kød ( frisk kød er bedre end pakket kød som kan indeholde tilsætningsstoffer for bedre holdbarhed ) og æg - rig på proteiner

Forslag til morgenmad rig på proteiner:
    Kogt æg, omelet stegt ved lav temperatur.
    Kogt bacon ( ikke røget )
    Tørret skinke f.eks Parma, skal være uden nitrater og sukker
    Avocado
    Soya yoghurt
    Essene brød ( hvis der er nogen der har en opskrift på dette brød modtages den med kyshånd ).

Nej listen:
    Frugt og grønt på dåse ( konserveringmidler,nej tak )
    Sukker - giver 15 minutters energi og 24 timers træthed
    Chokolade, is, kager, wienerbrød og sodavand.
    Corn flakes og lignende morgenmadsprodukter
    Kaffe og the - alle drikke med koffein
    Mejeriprodukter.
    Brød, pizza og pasta
    ..soya er jo "provoserende" for stoffskiftet..
    Sist endret av Kevlin; 24-10-10 kl 00:11
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn