Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
Hvor flot at du er trappet ned på kun 12.5 hc BeritM . Jeg står stadig på 27.5 og mærker ik så meget hjælp fra hc, håber det er fordi stofskiftet stadig er for lavt og binyrerne slider, men vil nu fremover prøve kun at øge hver 6. Uge. Står kun på 150 mg Erfa, så der er nok et stykke vej endnu..
BeritM du øgede med 30 mg Erfa hver 14. dag ik? Hvad sagde binyrerne til det? Mærker du ellers stadig fremgang?
Jeg økte med 30 mg hver fjerde uke, Honeyhob. Eller tror jeg hc har hjulpet meg, men jeg byttet jo til bare Erfa bare en mnd etter at jeg startet på hc, så jeg vet ikke helt om bedringen min skyldes hc eller at jeg droppet Levaxin helt. Jeg vet for sikkert at Levaxin gir meg bivirkninger så jeg tror mye av bedringen skyldes Erfa og ikke bare hc. Håper jo mest det, da.

I går hadde jeg barnebursdag med 12 barn, sjokka rundt hele dagen med vask, rydding og kakebaking, og jeg kom meg bra gjennom dagen- men i dag er jeg ferdig.. Imidlertid tror jeg formen vil være grei nok snart, og at jeg ikke blir utslått i flere dager. Jeg begynte å redusere til 12, 5 mg på fredag. De første dagene er alltid tøffe med litt hodepine og veldig slitenhet. Så jeg valgte en veldig dum helg for nedtrapping, i og med at jeg var i selskap på lørdag kveld, og skulle selv ha barnebursdag søndag. Er også redd jeg trapper ned litt for fort. Nå som jeg har bestemt meg for å gå av, blir jeg lett utålmodig. Man bør vel egentlig vente en mnd pr 2,5 mg, men jeg har trappet ned hver andre uke isteden. Er redd det kan bli litt for mye belastning på binyrene. Typisk meg, da. Når jeg først går inn for noe, er det ikke grenser for hvor fort ting skal gjøres..

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post

Det er jo fantastisk!! Da tror jeg at du til slutt klarer deg uten.
(jeg har måttet gå opp til nesten 40 igjen, det liker jeg dårlig)

Min fysikk er ikke noe å misunne. Føler meg som en 80-årig dame. Og det er ikke sikkert at binyrene mine alltid har godt av å gå på ski. Men når det gjelder naturopplevelsen, har de definitivt godt av det! Tenk dere, skinnende sol, glitrende snø og utsikt over fjell og fjord. Nei, det er flott!
Ble også veldig misunnelig på deg, Rufus! Synes det er sprekt bare at du tar turen ut på ski i det hele tatt! Ser deg for meg der du vandrer i sola. Heldiggris Du får sende oss andre slitere noen tanker da...

Når det gjelder at du må oppjustere hc, forstår jeg at det kan være frustrerende. På den annen side er du litt "heldig" (i den grad man kan være det med binyreproblemer...) fordi du faktisk merker effekt av høyere dose. Jeg kjenner meg litt igjen i det Honeyhob skriver om at hun ikke merker så forskjell på høyere eller lavere hc dose. Det er en av grunnene til at jeg forsøker å trappe litt ned- for å se hva hc egentlig gjør for meg. Når jeg går opp i dose- rundt 30-40 mg blir jeg ofte sløv og trøtt, og føler meg litt "rar". Forsåvidt en avslappende følelse, men jeg føler det sløver meg litt ned- vanskelig å forklare.

Men det kan GODT tenkes jeg trenger hc, altså. Bare et lite "eksperiment" jeg driver med.....