Viser søkeresultater 1 til 10 av 25

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hvor lang tid har i været på hydrokortison?

Vil tro det tok noe sånt som 2-3 måneder for den markante bedringen. Akkurat som du sier.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Vil tro det tok noe sånt som 2-3 måneder for den markante bedringen. Akkurat som du sier.
    Enig. Det tok tid før hc virket. Og way to recovery tar fremdeles tid.... Liker å tro at det går fremover. Gjør nok det men det går saaakte. Men man merker jo ikke alltid om man blir bedre heller. Glemmer hvordan ting har vært. Grensene pushes jo alltid dess bedre man blir, så sliten er jeg så og si hele tiden! Har innsett at å bli kvitt binyretretthet er et prosjekt som vil ta mange år. Så lenge jeg gradvis fortsetter å bli bedre, er det igrunnen en grei deal for meg. Har innfunnet meg med de harde realiteter.....

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Smile Sv: Hvor lang tid har i været på hydrokortison?

Ja, det tok vel et par måneder på riktig dosering av tyroid før jeg merket at det virkelig begynte å bli bedre. Tenkte i begynnelsen av desember at hvis det går såpass fremover denne måneden også, så er jeg så godt som frisk til nyttår. Så 3-4-5-6 måneder i beste fall tenker jeg Lykke til Honeybob, det er håp for snille jenter.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Tusind tak for alle jeres svar Ja jeg er også ved at indse at alt dette her virkelig tager tid Men det er dejligt at høre at flere af jer også først har oplevet fremgang efter et par måneder.

Nu har jeg selvfølgelig lige fået en mega forkølelse oveni, typisk når det lige gik så godt. I morges stod jeg op og skulle ringe på job for at sygemelde mig, var meget meget forkølet og ondt i halsen, men egentlig nogenlunde frisk i krop og hoved. Efter jeg havde ringet, tog jeg min Erfa + hc dosis og BANG indenfor kort tid gik binyrerne helt ned og jeg blev så træt, svimmel og hyperklæmi agtig - Meget ubehageligt.

Skal jeg sætte Erfa dosen lidt ned og måske hc lidt op? Det virker som om at binyrerne slet ikke kan holde til min nuværende Erfa dosis under sygdom. Har i erfaring med at sætte Erfa dosis ned under sygdom?

Tak til alle jer søde piger
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post

Det virker som om at binyrerne slet ikke kan holde til min nuværende Erfa dosis under sygdom. Har i erfaring med at sætte Erfa dosis ned under sygdom?
    Ja. Jeg tar noen ganger mindre under sykdom fordi jeg merker kroppen har nok å jobbe med. T3 er jo litt ekstraarbeid for binyrene. Før sykdommen bryter ut- når jeg merker at jeg holder på å bli syk- tar jeg ofte ekstra erfa. Gjør alt dette bare på gefülen. Lytt til kroppen:-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Tak for dit svar beritM, tror vores kroppe ligner hinanden ret meget;) hvor meget sætter du dosen ned? Når sygdommen er ovre,går du så tilbage på den forige dosis, eller ska man starte "forfra" med at trappe op m 15 mg hver 14. Dag?
    Håber ik mit spørgsmål er for forvirrende

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Lige et andet spørgsmål... Lige nu har jeg lyst til at spise meget ofte, jeg spiser masser af grønt når jeg har snack lyst, men blir alt for mæt i maven af at spise så meget. Det er jo ikke maven der er sulten, men kroppen/binyrerne. Bliver denne spisetrang mindre efterhånden som binyrerne blir bedre og thyroid dosen højere?

Lignende tråder

1. Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?
    Av Kevlin i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 8
    Siste melding: 07-03-12, 10:29
  2. hvor lang tid tok det.....?
    Av DALIA i forumet Operasjonssalen
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-08, 20:34
  3. Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-10-07, 18:02
  4. Hvor lang tid før medisinene hjelper?
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 13-02-07, 15:20
  5. Svar: 9
    Siste melding: 01-12-06, 13:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn