Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
Tråd: Endring på blodprøver
-
02-02-11, 16:39 #11
Sv: Hva sier disse prøver.
Jeg våger meg til å si ja. 50µg er nok for å se om du får en effekt, og du kan avslutte det etter noen uker om du ikke får noe ut av det. I hvert fall skal systemet vende tilbake til tidligere tilstand i løpet av tre uker eller så. Du rekker ikke "ødelegge" noe med så lav dose og kort tid. Legen din bør kunne undersøke det litt mer nøyaktig på forhånd, og ikke bare si nei.
Jeg kan tenke meg at venninna di trappet opp til en høyere dose i lengre tid. Da er det ikke rart om hun gikk på en smell.
---
PS
Sjekket litt på Lommelegen, jeg - fant denne: http://www.lommelegen.no/344719/prov...ng-med-levaxin
"Prøvebehandling med Levaxin er etter mitt syn aktuelt dersom ein pasient har plager som kan passe med lavt stoffskifte, det ikkje er funne andre tilstander som forklarer plagene og ein ut frå prøvene ikkje med sikkerhet kan utelukke hypotyreose. Slik prøvebehandling er nokså ufarleg og dersom resultatet er positivt har ein oppnådd mykje med enkle midlar.
Prøvebehandling kan gjennomførast ved å starte med Levaxin 50ug om dagen i to månader, deretter auke med 25 ug kvar andre måned til TSH er stabilt mellom 0,5 og 1,5. Det bør vere sikker effekt på symptoma for at du skal fortsetje behandlinga. Du er trass i alt kun 23 år og behandling med Levaxin er i prinsippet ei livslang behandling og den er ikkje alltid heilt problemfri. Dersom effekten av Levaxin er usikker, bør du gjere eit forsøk med å avslutte behandlinga - gjennom gradvis nedtrapping av dosen."
Gradvis nedtrapping, altså. Jajaja, folk finner på mye rart.
Hvis du leser hele oppslaget ser du at den som spør har nesten de samme verdiene som deg på T4 og TSH.Sist endret av Jerene; 02-02-11 kl 17:01 Begrunnelse: PS
-
07-02-11, 17:33 #12
Endring på blodprøver
Hei.. skrev litt her for noen dager siden at jeg hadde vært hos legen og fått svar på stoffskifte prøver da var Tsh - 3,7 og T4 10.. Har mange symtomer på lavt stoffskiftell Legen vill ha ny prøver av meg og da var prøvene TSH 2,7 og T4 11 .. Så de endrer seg visst disse prøvene.. bare på dager.. går ikke på medisin.. Noen som kan forklare meg hvordan det virker....
-
07-02-11, 17:36 #13
Sv: Endring på blodprøver
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
07-02-11, 18:02 #14
Hei Kita1288
Prøvene dine kan tyde på at du er i ferd med å utvikle hypothyreose. Du må være nøye med å bli fulgt opp i tiden fremover (om max 4 uker) dersom legen din ikke på nåværende tidspunkt vil la deg komme i gang med en prøvebehandling med levaxin. Og pass på det som Kevlin sier at prøvene taes om morgenen.
-
07-02-11, 18:27 #15
Stoffskiftet svinger og skal svinge, så det er ikke noe merkelig med det

Jeg ville fulgt dette opp med nye prøver om stund igjen. Jeg ville også sjekket meg for jodmangel og tatt anti-tpo om det ikke er gjort.
-
07-02-11, 22:02 #16
tusen tusen takk for opplysende svar.. skal jeg være fastende når jeg tar prøve..
Lignende tråder
-
Røykeslutt- endring i medisindosering?
Av hanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 30Siste melding: 30-12-11, 13:31 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
Blodprøver
Av skaye i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 08-09-08, 22:45 -
blodprøver
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 13Siste melding: 16-06-06, 20:34
Svar med sitat

Bokmerker