Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Kan noen hjelpe meg?
Hybrid View
-
06-02-11, 19:53 #1
Sv: Kan noen hjelpe meg?
Jeg tror at i min søken på det store internett har sett at det finnes egne sider om stoffskifte og hunder. Hvis du googler det er jeg ganske sikker på at du finner hjelp der ute
-
06-02-11, 20:08 #2
Har heller ikke greie på hunder, men vi hadde en litt spøkefull tråd for noen dager siden som du kan lese her. Ligger et par linker der som ikke jeg har sett på, men kanskje de er til nytte for deg. Høres ut som vetrinæren gjør en god jobb med hunden din. Det er nemlig slik hos folk at vi egentlig skal utredes i forhold til binyrene før oppstart av levaxin (stoffskiftemedisin). Det er det veterinæren din gjør i forhold til chushings som du nevner. Folk kan iallefall bli sykere hvis man bruker levaxin og binyrene fungerer dårlig.
Tror forøvrig at Sonja har rett, med lav TSH, må det være hypofysesvikt og da vil nok flere hormoner rammes. Derfor nødvendig med en nøyere utredning før oppstart med medisiner. Sånn er det ihvertfall hos folk...
-
06-02-11, 21:23 #3
Jeg tror Cushing-testen er nøkkelen. Se denne artikkelen, avsnittet FREE T4 CONCENTRATION
http://siriusdog.com/thyroid-test-dogs-t3-t4.htm
Det ser ut som veterinæren vil sikre seg mot at det lave T4 nivået skyldes Cushing (dvs. høyt nivå av kortisol).
Jeg tror som Blondie at veterinæren gjør en bra jobb, jeg.
Ellers kan du sjekke denne, på norsk: http://www.nkk.no/nkk/public/getAtta...RTICLE_ID=1406
-
06-02-11, 23:08 #4
Jeg har ikke hund selv, men jeg har katt, og jeg vet hvor tøft det er å være eier når dyra er syke og sliter, det er sikkert. Jeg er glad for hver dag som går som Småkatt er sunn og frisk. Jeg føler med deg!
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
07-02-11, 10:39 #5
Ok, da er jeg litt klokere

Tusen takk for svar :
En blir så stresset og utafor når dyrene så tydelig ikke har det bra, og en ikke kan hjelpe dem, vet dere!
Får visst bare smøre seg med tålmodighet .. og håpe at han i det hele tatt kan hjelpes ...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Blodprøvesvar, kan noen hjelpe meg?
Av Elma i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 01-11-07, 19:46 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36

Svar med sitat
Bokmerker