Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim.

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Karoten. Gulrotfarge. Det hoper seg opp i håndflatene og under føttene. Når stoffskiftet fungerer skal det omdannes til A-vitaminer. Men så inderlig hypo som jeg har vært nå så svikter det.
    Nok et interessant symptom.. Sykdommen har mange sider, også en gulrotfarget. (Ellers så kan du jo bare innrømme at du selger storstilt selvlaget og selvpresset gulrotsaft svart Jerene... )
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim.

Hehe... Jaja.. jeg var også ganske så stolt over den fine, gyldne brunfargen jeg får om sommeren. Før jeg leste sammenhengen.

Vel - det er da uansett ikke det verste...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte

• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Har nu været hos hertoghe

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    så er jeg tilbage fra belgien ... en meget forvirrende tur - men ikke grundet hertoghe ,
    som faktisk viste sig at være en ualmindelig rar man man straks har kemi med.
    ..

derefter undersøgte han mig og forklarede mig at jeg havde været stofskiftesyg lige siden jeg lå i min mors livmoder og at hun så højst sandsynligt også havde været det
    og spurgte hvor længe jeg havde været på eltroxin tja små 4 mdr - til det svarede han herregud det skulle du have været hele dit liv
    han forklarede den anden læge om mig da jeg åbenbart var et tydeligt eksempel på hashimotos ...
    min meget lille næse , indsunkne øjne , bredt skulderparti , lille barm , lille højde samt min lille tynde overlæbe. alt sammen åbenlyse tegn på denne lede sygdom .
    han bad efterfølgende mig om at være model han kunne bruge på sine seminarer for andre læger på hvor galt det kan gå når man ikke behandles
    og lovede mig at mit ansigt ikke kom med . ..
    Takk for rapport

Enda godt du kom deg til Hertoge, da. Disse tegnene på lavt stoffskifte som du beskriver var nye for meg -
    veldig bra at du la dette inn
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    56
    Meldinger
    222

Standard Sv: Har nu været hos hertoghe

hejsa kevlin

det var godt det kunne bruges .. glemte lige at platfodethed også er et tegn .. ja viden er vores styrke , så det gælder bare om at suge til sig

hav en dejlig week-end

kærlig hilsen

Simba

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

.. glemte lige at platfodethed også er et tegn ..
    Jeg er tverrplattfot - født sånn
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg og, totalt flat........
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Angry Sign of Hertoghe

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Den manglende kliniske undersøkelsen vi mottar på legekontorene er i beste fall uvitenhet.
    Og uvidenheden fortsætter!

Afpillede øjenbryn, særlig den ydre del af dem, har længe været kendt som et klart tegn på, at der er en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose og (af den grund) "afpillede" binyrer i spil. Men har nogen af Jer oplevet, at lægen så opmærksom på patientens ansigt og sagde de magiske ord: "vi må se at få dig nøje udredet for lavt stofskifte og en mulig underaktivitet af dine binyrer"?

Ingen, formoder jeg....

The Sign of Hertoghe, også kaldt for Dronning Annes Tegn er en udtynding eller tab af den ydre tredjedel af øjenbryn, og er et tegn på hypothyreose. Tegnet er opkaldt efter endokrinologen Eugene Hertoghe fra Antwerpen, der var en pioner indenfor forskning i skjoldbruskkirtel og skjoldbruskkirtel-relaterede sygdomme.

Hvem var så denne dr. Eugene Hertoghe? Han var ikke en Herre-Hvem-Som-Helst... Han var det første led i "endokrinolog-slægten Hertoghe". Dr. Eugene Hertoghe har i 1882 været (med)stifter af den moderne endokrinologi, efterfulgt af dr. Luc Hertoghe, dr. Jacques Hertoghe og i vores tid - dr. Therese Hertoghe og dr. Thierry Hertoghe.

Nu er jeg ikke selv særlig autoritetstro, men når Eugen Hertoghe får nogle af de ydre tegn på hypothyreose, endda opkaldt efter sig - er det godt nok for mig, og burde ligeledes også være godt nok for enhver læge med respekt for sig selv og sit fag.

Billedet hentet fra My Iodine Journey (absolut læseværdigt netsted for os, med hypothyreose)

Kilder:
    Sign of Hertoghe
    Eugene Hertoghe, MD: Original Thyroid Expert
    Do You Have Hidden Hypothyroid Disease?
    Forgotten Foundations of Thyroid Knowledge
    Sist endret av Admin; 28-02-19 kl 15:15

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Enda godt du kom deg til Hertoge, da. Disse tegnene på lavt stoffskifte som du beskriver var nye for meg -
    veldig bra at du la dette inn
    Det var også nyt for mig at læse... men hvis lægen har ret i, at Simba har haft lavt stofskifte (kongenit hypothyreose) allerede før hun var født... da kan disse tegn være noget anderledes, end når man er født frisk og først senere i livet har man udviklet hypothyreose.

derefter undersøgte han mig og forklarede mig at jeg havde været stofskiftesyg lige siden jeg lå i min mors livmoder og at hun så højst sandsynligt også havde været det, og spurgte hvor længe jeg havde været på eltroxin tja små 4 mdr - til det svarede han herregud det skulle du have været hele dit liv
    han forklarede den anden læge om mig da jeg åbenbart var et tydeligt eksempel på hashimotos ...

min meget lille næse , indsunkne øjne , bredt skulderparti , lille barm , lille højde samt min lille tynde overlæbe. alt sammen åbenlyse tegn på denne lede sygdom .
    han bad efterfølgende mig om at være model han kunne bruge på sine seminarer for andre læger på hvor galt det kan gå når man ikke behandles
    og lovede mig at mit ansigt ikke kom med.
    Jeg har ellers aldrig haft denne sygdom, før min skjoldbruskkirtel blev "slagtet" pga. en fejldiagnose alene baseret på TSH. Jeg har normal næse, øjnene sidder hvor de skal, mine skuldre er også normale. Barm har ellers været normal, men nu kunne jeg sagtens undvære halvdelen ("bivirkning" af overgansalderen). Jeg kunne godt være højere, men mine 160 cm føles alligevel ikke for småt. Læberne er ganske fyldige, selv nu oppe i alderen og jeg har ikke platfødder. Uanset at jeg har levet i 26 år med kombinationen hypothyreose/Eltroxin siden mit 28. leverår, har jeg allerede været fuldt udviklet, sund og frisk inden jeg fra dag til dag fik hypothyreose, dagen efter operationen. Mine LRS-bein; Låra Rett i Skoa som Kelvin kalder "fænomenet" (i indlæg nr. 4) er først kommet til i løbet af de sidste 5-6 år på Eltroxin... og er blevet lidt pænere efter skifte til Thyroid.

Det må betyde alt sammen, at jo tidligere i livet man får hypothyreose, jo flere hypothyreose-relaterede strukturændringer i knoglemassen man udvikler fordi hormonmangel påvirker kroppens udvikling i voksealderen. Set i dette lys er det uforståeligt, at lægernes (TSH-styret) holdning til børn med hypothyreose hedder "lad os vente og se".

Vente på hvad? Se hvad? Mens hormonmangel undervejs gennem barndommen ændrer både børnenes kroppe, intelligens, personlighed....

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. For lavt stofskifte??
    Av søløve i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 10-12-10, 14:16
  3. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves