Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
02-02-11, 21:42 #11
Sv: God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim.
-
04-02-11, 12:08 #12
Sv: God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim.
Hehe... Jaja.. jeg var også ganske så stolt over den fine, gyldne brunfargen jeg får om sommeren. Før jeg leste sammenhengen.

Vel - det er da uansett ikke det verste...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-06-11, 18:23 #13
Sv: Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte

• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-06-11, 18:44 #14
Sv: Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte

• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-11-11, 17:40 #15
Sv: Har nu været hos hertoghe
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
26-11-11, 16:40 #16
hejsa kevlin
det var godt det kunne bruges .. glemte lige at platfodethed også er et tegn ..
ja viden er vores styrke , så det gælder bare om at suge til sig
hav en dejlig week-end
kærlig hilsen
Simba
-
26-11-11, 17:42 #17
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
26-11-11, 18:12 #18
Jeg og, totalt flat........
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-04-12, 12:19 #19
Sign of Hertoghe
Og uvidenheden fortsætter!
Afpillede øjenbryn, særlig den ydre del af dem, har længe været kendt som et klart tegn på, at der er en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose og (af den grund) "afpillede" binyrer i spil. Men har nogen af Jer oplevet, at lægen så opmærksom på patientens ansigt og sagde de magiske ord: "vi må se at få dig nøje udredet for lavt stofskifte og en mulig underaktivitet af dine binyrer"?
Ingen, formoder jeg....
The Sign of Hertoghe, også kaldt for Dronning Annes Tegn er en udtynding eller tab af den ydre tredjedel af øjenbryn, og er et tegn på hypothyreose. Tegnet er opkaldt efter endokrinologen Eugene Hertoghe fra Antwerpen, der var en pioner indenfor forskning i skjoldbruskkirtel og skjoldbruskkirtel-relaterede sygdomme.
Hvem var så denne dr. Eugene Hertoghe? Han var ikke en Herre-Hvem-Som-Helst... Han var det første led i "endokrinolog-slægten Hertoghe". Dr. Eugene Hertoghe har i 1882 været (med)stifter af den moderne endokrinologi, efterfulgt af dr. Luc Hertoghe, dr. Jacques Hertoghe og i vores tid - dr. Therese Hertoghe og dr. Thierry Hertoghe.
Nu er jeg ikke selv særlig autoritetstro, men når Eugen Hertoghe får nogle af de ydre tegn på hypothyreose, endda opkaldt efter sig - er det godt nok for mig, og burde ligeledes også være godt nok for enhver læge med respekt for sig selv og sit fag.

Billedet hentet fra My Iodine Journey (absolut læseværdigt netsted for os, med hypothyreose)
Kilder:
Sign of Hertoghe
Eugene Hertoghe, MD: Original Thyroid Expert
Do You Have Hidden Hypothyroid Disease?
Forgotten Foundations of Thyroid KnowledgeSist endret av Admin; 28-02-19 kl 15:15
-
07-12-12, 07:50 #20
Det var også nyt for mig at læse... men hvis lægen har ret i, at Simba har haft lavt stofskifte (kongenit hypothyreose) allerede før hun var født... da kan disse tegn være noget anderledes, end når man er født frisk og først senere i livet har man udviklet hypothyreose.
Jeg har ellers aldrig haft denne sygdom, før min skjoldbruskkirtel blev "slagtet" pga. en fejldiagnose alene baseret på TSH. Jeg har normal næse, øjnene sidder hvor de skal, mine skuldre er også normale. Barm har ellers været normal, men nu kunne jeg sagtens undvære halvdelen ("bivirkning" af overgansalderen). Jeg kunne godt være højere, men mine 160 cm føles alligevel ikke for småt. Læberne er ganske fyldige, selv nu oppe i alderen og jeg har ikke platfødder. Uanset at jeg har levet i 26 år med kombinationen hypothyreose/Eltroxin siden mit 28. leverår, har jeg allerede været fuldt udviklet, sund og frisk inden jeg fra dag til dag fik hypothyreose, dagen efter operationen. Mine LRS-bein; Låra Rett i Skoa som Kelvin kalder "fænomenet" (i indlæg nr. 4) er først kommet til i løbet af de sidste 5-6 år på Eltroxin... og er blevet lidt pænere efter skifte til Thyroid.
Det må betyde alt sammen, at jo tidligere i livet man får hypothyreose, jo flere hypothyreose-relaterede strukturændringer i knoglemassen man udvikler fordi hormonmangel påvirker kroppens udvikling i voksealderen. Set i dette lys er det uforståeligt, at lægernes (TSH-styret) holdning til børn med hypothyreose hedder "lad os vente og se".
Vente på hvad? Se hvad? Mens hormonmangel undervejs gennem barndommen ændrer både børnenes kroppe, intelligens, personlighed....
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
For lavt stofskifte??
Av søløve i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 10-12-10, 14:16 -
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
Av gitteh i forumet B-vitaminerSvar: 6Siste melding: 16-02-07, 23:56

Svar med sitat

Bokmerker