Hadde jeg sett innslaget og visst om denne nettpraten, hadde jeg garantert sendt inn spørsmål om hvorfor de er så vriene med å gi thyroid til oss som ikke blir bra av Levaxin.

Jasså, så sykdommen forkorter ikke livslengden? Men det er bare forutsatt at man får behandling! Uten behandling risikerer man jo koma og død. Men norske leger er sikkert så flinke at de oppdager dette leenge før det går så langt...

Og at den ikke drar med seg andre sykdommer er vel bare vrøvl. Har man en autoimmun sykdom, kan man godt få flere. Diabetes er jo også en stoffskiftesykdom som gjerne følger i kjølvannet av hypothyreose.

Og noe de heller aldri sier er at Levaxin kun er en syntetisk hormonerstatter og ikke noe naturlig hormon.

For en tid siden fikk jeg tilsendt en demo på et internettbasert kurs for helsepersonell i temaet lavt stoffskifte. Jeg skulle se igjennom og komme med kommentarer. Jeg ble mildest talt sjokkert over det lave nivået på innholdet! Jeg vil si at mange av dette forumets deltakere har kunnskaper langt over det nivået som ble presentert på dette kurset, og jeg svarte tilbake at dersom dette kurset skal være for leger, så er jeg skremt! Skal det derimot være for studenter eller andre innen helsevesenet som trenger en første innføring i temaet, så kunne jeg forsåvidt forstå nivået. Men var det beregnet på leger, så ble jeg altså skremt! For såpass nivå burde de hatt på kunnskapene sine fra studiene!
Han som har laget kurset er en bekjent av meg som er spesialist i allmennmedisin. Dessverre har jeg ikke tillatelse ennå til å legge ut linken her, ellers ville jeg gjort det. Men jeg har sagt hva jeg mener om kurset, samt at han bør ta med informasjon om at det også i Norge er mulig å få thyroid dersom Levaxin ikke virker optimalt.