Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Tråd: Knogleskørhed!!!!
Threaded View
-
25-01-11, 18:12 #7
Sv: Knogleskørhed!!!!
Ingen grund til at opgive.
Jeg er SIKKER på, at 1 år med kombinationen af D- og K-vitamin, selv helt uden tilskud af calcium, vil overraske både dig og dine læger.
Sagen er, at tilskud af D3-vitamin kun gavner halvt af det det kunne, hvis det var kombineret med K-vitamin. Som regel er det, at D-vitaminmangel følges ad med K-vitaminmangel, da disse to kan slet ikke arbejde uden hinanden. Men det ved vores læger ikke mere om, end de ved om de fleste andre mikronutrienter.
Sagen er også, at det er kroppens "calcium-genvindings-apparat" som ikke fungerer ordentligt, uden disse to vitaminer i forening. Jeg skriver "genvindings" fordi calcium i MEGET høj grad genvindes internt i kroppen. Faktisk er "for meget" calcium nærmest værre (for helbredet) end for lidt.
Selv kan jeg sige, at mens mine egne knogler var 48 år gamle for 10 år siden, er de i dag ikke en dag over 25.
Det er nu ca. 3-4 år siden at jeg begyndte bruge comboen: D3/K2 og dette vel at mærke, uden at jeg nogensinde har brugt selvstændig tilskud af calcium, heller ikke fra mælkeprodukter da jeg kun bruger piskefløde i kaffen og ellers ikke mælke-noget overhovedet.
Jeg kunne skrive side op og side ned i emnet her, men hvad med at du selv - Cirkeline - prøver at læse lidt om det rundt om på nettet? Du kan starte her på forummet i tråden K vitamin og lavt stoffskifte og ellers søg på Internettet efter vitamin K osteoporosis og du vil blive forbavset over det du finder af info, kan jeg love for.
Håber du gider komme tilbage og fortælle hvad det har fået dig til at føle og tænke.
Forhåbentlig meget bedre tanker og følelser, end dem der har fået dig til at poste tråden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker