Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 80

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg prøver at sige til mig selv at der er en løsning - jeg skal ikke spise piller med bivirkninger men jeg kan mærke at jeg er ved at give lidt op. Følte lige at jeg var ved at være på rette vej og så får jeg denne besked. Jeg er altså kun 36 år - det er alt for tidligt
    Hvad skal jeg gøre
    Ingen grund til at opgive. Jeg er SIKKER på, at 1 år med kombinationen af D- og K-vitamin, selv helt uden tilskud af calcium, vil overraske både dig og dine læger.

Sagen er, at tilskud af D3-vitamin kun gavner halvt af det det kunne, hvis det var kombineret med K-vitamin. Som regel er det, at D-vitaminmangel følges ad med K-vitaminmangel, da disse to kan slet ikke arbejde uden hinanden. Men det ved vores læger ikke mere om, end de ved om de fleste andre mikronutrienter.

Sagen er også, at det er kroppens "calcium-genvindings-apparat" som ikke fungerer ordentligt, uden disse to vitaminer i forening. Jeg skriver "genvindings" fordi calcium i MEGET høj grad genvindes internt i kroppen. Faktisk er "for meget" calcium nærmest værre (for helbredet) end for lidt.

Selv kan jeg sige, at mens mine egne knogler var 48 år gamle for 10 år siden, er de i dag ikke en dag over 25. Det er nu ca. 3-4 år siden at jeg begyndte bruge comboen: D3/K2 og dette vel at mærke, uden at jeg nogensinde har brugt selvstændig tilskud af calcium, heller ikke fra mælkeprodukter da jeg kun bruger piskefløde i kaffen og ellers ikke mælke-noget overhovedet.

Jeg kunne skrive side op og side ned i emnet her, men hvad med at du selv - Cirkeline - prøver at læse lidt om det rundt om på nettet? Du kan starte her på forummet i tråden K vitamin og lavt stoffskifte og ellers søg på Internettet efter vitamin K osteoporosis og du vil blive forbavset over det du finder af info, kan jeg love for.

Håber du gider komme tilbage og fortælle hvad det har fået dig til at føle og tænke.
    Forhåbentlig meget bedre tanker og følelser, end dem der har fået dig til at poste tråden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Jeg takker af hele mit hjerte for jeres hurtige tilbagemeldinger Det har givet mig lidt ro i sjælen - hvad skulle jeg dog gøre uden det her forum.
    Jeg har læsestof til noget tid i de filer i har sendt til mig så nu går jeg i krig - der skal være en anden løsning og ud fra hvad i skriver er der håb og jeg skal nok vende tilbage Anisa
    Endnu engang tak for jeres hurtige svar

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ingen grund til at opgive. Jeg er SIKKER på, at 1 år med kombinationen af D- og K-vitamin, selv helt uden tilskud af calcium, vil overraske både dig og dine læger.

Sagen er, at tilskud af D3-vitamin kun gavner halvt af det det kunne, hvis det var kombineret med K-vitamin. Som regel er det, at D-vitaminmangel følges ad med K-vitaminmangel, da disse to kan slet ikke arbejde uden hinanden. Men det ved vores læger ikke mere om, end de ved om de fleste andre mikronutrienter.

Sagen er også, at det er kroppens "calcium-genvindings-apparat" som ikke fungerer ordentligt, uden disse to vitaminer i forening. Jeg skriver "genvindings" fordi calcium i MEGET høj grad genvindes internt i kroppen. Faktisk er "for meget" calcium nærmest værre (for helbredet) end for lidt.

Selv kan jeg sige, at mens mine egne knogler var 48 år gamle for 10 år siden, er de i dag ikke en dag over 25. Det er nu ca. 3-4 år siden at jeg begyndte bruge comboen: D3/K2 og dette vel at mærke, uden at jeg nogensinde har brugt selvstændig tilskud af calcium, heller ikke fra mælkeprodukter da jeg kun bruger piskefløde i kaffen og ellers ikke mælke-noget overhovedet.

Jeg kunne skrive side op og side ned i emnet her, men hvad med at du selv - Cirkeline - prøver at læse lidt om det rundt om på nettet? Du kan starte her på forummet i tråden K vitamin og lavt stoffskifte og ellers søg på Internettet efter vitamin K osteoporosis og du vil blive forbavset over det du finder af info, kan jeg love for.

Håber du gider komme tilbage og fortælle hvad det har fået dig til at føle og tænke.
    Forhåbentlig meget bedre tanker og følelser, end dem der har fået dig til at poste tråden.

Har lest at man bør ta minst 400 mcg K vtamin daglig, helst 1000 mcg, for å forebygge benskjørhet. Selv har jeg tatt 100 mcg og 100 mcg D3 vitamin. Noen her som har tatt så store doser med k?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Legen min mistenker at K-vitamin er lav. Han har anbefalt meg å ta 200 mcg K2 daglig. Jeg bruker tabletter med 1000 D3 + 45 mcg K2, jeg tar 4 x daglig, det er ikke fullt 200 mcg, Bille
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Jeg har længe taget 15mg K2 og 1000IU D3 og har nu sat det ned til 10 mg K2 og 5000IU D3 så jeg er langt over det anbefalede niveau. Få evt taget blodprøver hvert kvartal og juster efter blodprøvesvarene. Hvad der er rigtigt for mig er ikke nødvendigvis godt for andre

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Jeg har fået lavet en ny knogletæthedsmåling og den viser, som min læge skriver, at jeg har mindre kalk i knoglerne end tidligere. Lægen tilbyder mig en behandling med en indsprøjtning én gang om året, men han nævner ikke hvilken.
    Jeg har brug for jeres konstruktive kritik så det ikke bliver den ensidige fra lægen der kun tænker medicin.

Jeg tager 4 grain erfa hver dag - 2 grain tidlig morgen, ca ½ time inden morgenmad og så 2 grain mellem kl 11 og 14. Jeg overvejer at tage Erfa til natten igen da jeg nogle gange glemmer at tage medicinen mellem 11-14. Jeg er i tvivl om jeg bare kan begynde at tage Erfaén inden sengetid eller om jeg skal sætte dosis ned.
    Jeg tager stadig store doser af D3 og K2 og spiser Paleo-kost.

Mit stofskifte lå for første gang i januar i den høje ende af skalaen så jeg tænker at kroppen ikke har haft mulighed for at sørge for knoglerne, før nu, og at det er naturligt at jeg har oplevet et tab i knoglemassen

Jeg påtænker at begynde på Lugol´s for at fjerne Fluor m.m. så mit stofskifte forhåbentlig forbliver i den høje ende af skalaen, men med mindre indtagelse af Erfa.

Jeg har også overvejet at påbegynde på naturidentiske hormoner, men er i tvivl om det er det rette valg og om der er læger her i Danmark der behandler med dette.

Håber ikke at mit indlæg virker for forvirrende, men jeg har bare så mange tanker der kværner rundt i hovedet så jeg har virkelig brug for jeres syn på sagen

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Sv: Knogleskørhed!!!!

Hva med magnesium? I tillegg til d-vitamin, kalk og k2 så trengs også magnesium. Den måles dårlig i blod og noe bedre intracellulært. Og ... vektbærende trening er et must om du kan makte det.

http://fitness.mercola.com/sites/fit...ne-health.aspx

Vel - det var to tanker som ramlet ned i hodet mitt på bakgrunn av det du skrev.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Re: Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hva med magnesium?
    Og så ekstra B6 sammen med. Plus et dagligt tilskud af multi-b "uden magnesium kan kalken ikke blive indbygget i knoglerne", citat fra radiodoktoren http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...5/knogleheling

..... Grrrr, her skriver radiodoktoren så om B12 og ikke B6 .... men jeg har altså læst om det med magnesium og B6-vitamin et sted. Få nok B-vitaminer sammen med magnesium, kan man vel bare sige
    (Vitamindoktor om calcium her http://www.vitamindoktor.com/cm67/ )

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: Re: Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hva med magnesium? I tillegg til d-vitamin, kalk og k2 så trengs også magnesium. Den måles dårlig i blod og noe bedre intracellulært. Og ... vektbærende trening er et must om du kan makte det.

http://fitness.mercola.com/sites/fit...ne-health.aspx

Vel - det var to tanker som ramlet ned i hodet mitt på bakgrunn av det du skrev.
    Jeg tager 3 x 1250mg Magnesium Malate til min aftensmad sammen med D3 og K2.
    Mht til syrketræning træner jeg med vægte ca 3 gange om ugen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej
    Et lille pip herfra. Begynd bare at ta Erfa til natten uden videre forberedelse. Og så evt. en "anden afdeling" om morgenen - jeg synes egentlig, det virker bedst for mig at fordele det på den måde. Men jeg oplever det bestemt ikke som noget voldsomt at ta Erfa til natten - det er tværtimod ganske behageligt at få lidt ekstra varme i skroget inden man skal sove, og jeg føler mig også trods diverse skavanker mere udhvilet om morgenen, end hvis jeg ikke har taget Erfa til natten

Mht. knogler synes jeg for det første, det ville være relevant at sørge for tjek af diverse kønshormoner, inden man kaster sig ud i nogen behandling. Det virker i det hele taget helt galt ikke at lægen ikke en gang oplyser, hvad det er for en indsprøjtning, h*n har i tankerne.

Nielsigne

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn