Ja, disse endokrinologene er raske med ME-diagnosene sine. Jeg lurer på hva er kriteriene når de bestemmer seg for diagnose, bare at symptomene passer med en liste de har? (Og det er diffuse symptomer).

Hvor lenge har du gått på levaxin og lio? Ingen bedring?

Har du i det hele tatt fått sjekket binyrestatusen din? Det må du sjekke med spyttprøver. Blodprøver er ingenting verdt. For som du har fått tips om tdligere, kan binyrene dine være hovedårsaken til at du er syk. Og da fins det stort forbedringspotensiale!

Hvorfor slo legen fast at du ikke hadde hypothyreose? Fordi du ikke har antistoffer (Hashimotos) og blodprøver innenfor referanseområdet?

En kan jo ha hypothyreose selv om en ikke har en autoimmun betennelse i skjoldbrukskjertelen. Og har man binyreproblemer vil ikke levaxinbehandlingen virke.

Du må ikke slå deg til ro med ME-diagnose og resept på d-vitamin. Har ikke lest alle innleggende dine, men har du gått til lege som har en helhetlig tilnærmin til symptomer, sykdom, hormoner, mage etc? I tilfellet bør du gjøre det, synes jeg. Ikke gi deg. Jeg fikk også ME-diagnose av en endokrinolog (uten peiling), heldigvis tok jeg saken i egne hender, og jeg er mye bedre - og skal bli bra. Jeg har nemlig binyreproblemer i tillegg til hypothyreose. Det klarte ikke endoen å finne ut.

Klem